Hvordan fortalte i det til den store? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
10 svar
3 synes godt om
26. september 2020

Anonym trådstarter

Vi er den dejlige situation at vi venter vores andet barn  Vi har i forvejen en dreng på 6 år, som skal være storebror.

Vi går med lidt tanker om hvordan vi skal fortælle ham det - han har i mange år snakket om at han ønsker sig en baby 

Har i nogle erfaringer - sjove/søde måder at sige det på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2020

Christabelle

Anonym skriver:

Vi er den dejlige situation at vi venter vores andet barn  Vi har i forvejen en dreng på 6 år, som skal være storebror.

Vi går med lidt tanker om hvordan vi skal fortælle ham det - han har i mange år snakket om at han ønsker sig en baby 

Vi tog til kønsscanning. 

Storesøster vidste ingenting, heller ikke hvad vi skulle. Hun havde fået at vide vi skulle finde ud af hvad der havde gjort mor så dårlig i lang tid. Jordemoderen satte scannerem på maven af mig og pausede billedet. Min datter sagde "er det en baby, mor?" og det var det jo så. Og så fandt hun jo så ud af at det var en lillebror samtidig  hun var 4,5 år

Anmeld Citér

26. september 2020

Naha

Anonym skriver:

Vi tænker at den dag vi skal have nr 2, så når jeg er i uge 14-15 vil vi tage til køns scanning, hvor den store er med, også fortælle hende det der

Hun vil dog være omkring de 7 år til den tid

Anmeld Citér

26. september 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min var næsten 5 år da hun fik at vide at jeg var gravid. Jeg var kun 8 uger henne, men jeg var så dårlig at hun blev bange for om jeg var alvorligt syg. 

Anmeld Citér

26. september 2020

Babilooo

Hvad så hvis der er noget alvorligt galt med baby som man kan se til kønsscanningen...?  
tænker tanken om at storesøskende er med er hyggelig ... men det kan jo desværre nogle gange være hårde beskeder. 

Anmeld Citér

26. september 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi sagde det bare :)

han havde sammen med min mand joket med at jeg nok var gravid.. men jeg havde slået hen som værende stress over nyt arbejde..

men jeg tog en test og den var positiv så samme morgen ved morgenmaden fik han det af vide.. han var 6 år :) vi tog ham med til scanning hos gynækolog for at se hvor langt jeg var henne.. vi sørgede for at snakke med ham om baby godt kunne være syg inden i maven osv så han var så forberedt som muligt på hvad skærmen kunne vise.. den viste heldigvis en levende perfekt baby på 9 uger...

anden gang fik de begge det af vide så snart vi vidste det.. den mindste har været meget interesseret og aet maven og snakket til den flere gange dagligt :) han var kun 1 år :) ingen af dem var med til scanninger da det var under corona det hele foregik...

Anmeld Citér

26. september 2020

Christabelle

Hvad så hvis der er noget alvorligt galt med baby som man kan se til kønsscanningen...?  
tænker tanken om at storesøskende er med er hyggelig ... men det kan jo desværre nogle gange være hårde beskeder. 

Men det scanner man jo ikke efter til kønsscanningen. Og nakkefoldsscanningen ligger nogle uger tidligere, så det tænker jeg ikke kna være et issue

Anmeld Citér

26. september 2020

Babilooo

Christabelle skriver:

Men det scanner man jo ikke efter til kønsscanningen. Og nakkefoldsscanningen ligger nogle uger tidligere, så det tænker jeg ikke kna være et issue

Du kan stadigvæk se er foster der ikke udvikler sig eller tydelig fejl, som man vil se til MD også. Der er ikke nogen garanti. Bare ærgerligt med et dødt eller sygt foster og så et mindre barn.

Men ja i de fleste tilfælde går det godt.

Anmeld Citér

26. september 2020

Babycrew

Vi nåede kun at sige til knægten “vi har faktisk en overraskelse til dig......” og han udbryder “SKAL JEG VÆRE STOREBROR?!”

Han var 11 år gammel og ønsket sig en lillebror eller lillesøster i mange år. Hans forældre har været fra hinanden siden han var 3 år og først for et par år siden kom jeg ind i hans liv. Første mulighed han har haft for søskende.

Han ønskede sig en lillesøster og det får han nu slut december. 

Anmeld Citér

27. september 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg havde skrevet Storesøster september 2018 på et krus + puttet scanningsbilleder deri.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.