Covid og skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2020

Anonym trådstarter

Min søn har været til fodboldtræning med en som er testet positiv for COVID-19. Har bestilt en test til ham - men kan simpelthen ikke gennemskue om han gerne må komme i skole? Kan ikke finde nogle retningslinier fra skolen. 
Han har ingen symptomer - nogen der kan svare på det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søn har været til fodboldtræning med en som er testet positiv for COVID-19. Har bestilt en test til ham - men kan simpelthen ikke gennemskue om han gerne må komme i skole? Kan ikke finde nogle retningslinier fra skolen. 

Nu går jeg ikke i folkeskole, men jeg går i skole. Der kommer man vis man ingen symptomer har. Men har du ikke et nummer eller en mail til læreren? Tænker de ved præcis hvad du skal. 

Men mit gæt er at han ikke skal blive hjemme hvis han ikke har symptomer.

Anmeld Citér

25. september 2020

Sprit25

Har han haft nærkontakt til drengen? Så tænker jeg en test er en rigtig god ide og isolation 

Anmeld Citér

25. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Man må ikke kommw i skole før der foreligger en negativ test 

Anmeld Citér

25. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det kommer an på, hvor længe og hvornår din søn har været i nærheden af den positive person. 

Ifølge denne pjece er det kun den gruppe, der anses for nære kontakter, der skal gå i isolation og blive hjemme. Har de været tæt på hinanden i mere end 15 min. til træningen er han nær kontakt. 

Det har også betydning, hvornår personen er testet positiv eller har fået symptomer i forhold til, hvor lang tid der er gået fra fodboldtræningen. Det kræver mange detaljerede oplysninger for at vurdere, om din søn skal blive hjemme. 

Du kan læse nærmere fra SST her og vurdere om din søn er nær kontakt i den ramte periode.

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Test/SST-informerer-Naer-kontakt-090720.ashx?la=da&hash=2FA54E7E3536D820A53ABE17B7A48B2E6462B2C6

Anmeld Citér

25. september 2020

Hjemmegaaende

Jeg ville være ret ligeglad med reglerne men holde min søn hjemme til der forelå en negativ test. Jeg ville ikke kunne bære, hvis mit barn, var den der smittede de andre, hvis det kunne undgåes. 

Anmeld Citér

25. september 2020

Naha

Anonym skriver:

Har ikke barn i folkeskolen

Men studere selv, vi må ikke kommer før vi kan forlægge negativ test, hvis vi har været sammen med en covid smittet person.

Sådan er det også i min datters børnehave

Anmeld Citér

26. september 2020

lineog4

Du kan læse reglerne hos SSI som en anden også henviser til.

Jeg er folkeskolelærer og har oplevet en del børn, der skulle testes enten fordi de ansås som nær kontakt eller havde synptomer, og de bliver (selvfølgelig) hjemme til svaret på testen forelå. 

Det er for st sige det mildt møg irriterende, især fordi jeg endnu har til gode, at en af dem var positiv. Men udfordringen er, at har fx din søn været i skole og bliver testet positiv, så sendes hele klassen formodentlig hjem (især inden alder, hvor det med afstand er super svært). 

Covid19 er ved at hænge mig langt ud af halsen, jeg er mættet, men samtidig ved jeg godt, at der ikke er andet at gøre en klappe hælene sammen og følge ordrene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.