At flytte langt væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym da det stadig er på tegnebrættet og jeg kender nogle herinde fra. 

Nå, sagen er den at vi har valgt at vi gerne vil flytte væk herfra men "langt" væk - til en anden ø.. Vi har fået nok. 
Jeg er i gang med at studere. Min mand arbejder.
Sammen har vi 3 børn på 4 år, 6 år og 9 år. 

Jeg er færdig til Januar 2021, hvor jeg rigtig gerne vil søge arbejde det sted, vi gerne vil flytte til.

MEN.. de der børn ....  Det mest ideelle for dem, vil jo være at flytte i sommerferien.. Dette vil dog betyde at jeg skal bo derover alene i 5 mdr (ca.) Bliver det svært at finde sammen igen efter så lang tid? (vi har talt om at weekenderne og ferierne at vi skal være sammen der.. men tænker sådan hverdagssituationerne.. lige nu er det nemlig rigtig meget mig der står med dem om morgenen og eftermiddag og aften.)

ellers skal jeg søge job hvor vi bor nu - og så arbejde i ½ år.. for så at sige op og finde noget andet..

Har I nogle råd/ideer til hvordan man bedst kan gøre det og tage hensyn til alles behov??  
Det jeg er mest bekymret for er afstanden i den periode og skulle undvære mine børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2020

Øboen

Hvis du er færdig i Januar, så ville jeg nok bare time flytning med at du var færdigudannet. Jeg tænker at det bliver hårdt for børnene uanset hvornår de skal flytte og vende sig til noget nyt, men det bliver da mere hårdt for dem hvis de også skal mangle deres mor i en lang periode forinden. Især den mindste, aldrig om jeg ville kunne forlade mit barn i samme alder hele ugen, det ville han slet slet ikke kunne trives i.

I øvrigt, du kan vel heller ikke være sikker på at stå med et job med det samme som nyuddannet? Jeg tænker at børnene ville få mega meget ud af at i flyttede samtidig med at du blev færdiguddannet og dermed arbejdsløs og derfor havde god tid til at køre dem ind i ny børnehave og skole og kunne støtte op om den mega forandring det kommer til at være i deres liv. 

Anmeld Citér

23. september 2020

Anonym

Enig i ovenstående - jeres børn står overfor en kæmpe omvæltning og vil blive påvirket uanset tid på året, så ingen grund til også at skille jer ad og gøre en svær periode endnu sværere ... 

Ps: Når du skriver at “I har fået nok”, får jeg lyst til at spørge hvad I flygter fra - og om en flytning nødvendigvis behøver at være “langt væk” - eller om der kunne findes en mellemvej så børnene fx kunne bibeholde nogle af deres nuværende relationer?

Anmeld Citér

23. september 2020

Anonym trådstarter

Øboen skriver:

Hvis du er færdig i Januar, så ville jeg nok bare time flytning med at du var færdigudannet. Jeg tænker at det bliver hårdt for børnene uanset hvornår de skal flytte og vende sig til noget nyt, men det bliver da mere hårdt for dem hvis de også skal mangle deres mor i en lang periode forinden. Især den mindste, aldrig om jeg ville kunne forlade mit barn i samme alder hele ugen, det ville han slet slet ikke kunne trives i.

I øvrigt, du kan vel heller ikke være sikker på at stå med et job med det samme som nyuddannet? Jeg tænker at børnene ville få mega meget ud af at i flyttede samtidig med at du blev færdiguddannet og dermed arbejdsløs og derfor havde god tid til at køre dem ind i ny børnehave og skole og kunne støtte op om den mega forandring det kommer til at være i deres liv. 

Så bare flytte når vi kan? og sige "fuck" sommerferien? og så flytte allesammen? 
tro mig det sidste jeg ønsker er at flytte fra mine børn...

Anmeld Citér

23. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Enig i ovenstående - jeres børn står overfor en kæmpe omvæltning og vil blive påvirket uanset tid på året, så ingen grund til også at skille jer ad og gøre en svær periode endnu sværere ... 

Ps: Når du skriver at “I har fået nok”, får jeg lyst til at spørge hvad I flygter fra - og om en flytning nødvendigvis behøver at være “langt væk” - eller om der kunne findes en mellemvej så børnene fx kunne bibeholde nogle af deres nuværende relationer?

Vi bor i et rigtig belastet område, rigtig utrygt område. Vi bor i lejebolig og vi er så trætte af vores ejendoms mester. 

Vi vil gerne have vores eget.. og priserne hvor vi bor nu er helt urealistiske for os - nogensinde. Så selv hvis vi fandt noget på øen vi bor på nu, ville de skulle flytte langt væk fra deres nærmiljø.

Vi har alle - inkl. børnene forelsket os i det her sted som vi alle - inkl. børnene, rigtig gerne vil til - hurtigst muligt. 

Anmeld Citér

23. september 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker faktisk at de giver god mening at flytte henover juleferien - og det giver også børnene tid til at falde til og få relationer inden sommerferien - så der er legekammerater allerede der.

Tror ikke det giver mere mening at flytte til sommer - eneste argument er hvis et af børnene skulle starte i skole - men så lærer de også nogle af de kommende kammerater at kende i børnehaven.

Uanset hvad bliver det en omvæltning - og tror den dårligste løsning er den hvor du er væk fra familien i flere måneder.

Anmeld Citér

23. september 2020

Øboen

Anonym skriver:

Så bare flytte når vi kan? og sige "fuck" sommerferien? og så flytte allesammen? 
tro mig det sidste jeg ønsker er at flytte fra mine børn...

Ja, jeg kan ikke se at det bliver nemmere for børnene af at vente på at det bliver sommerferie. Børnene vil jo alligevel vide at der skal ske et skift i deres liv og vil derfor "gå og vente på det", så er det i min optik nemmere bare at få flytningen overstået end at have en lang periode med uro pga fremtidig flytning, potentielt ikke at bo samme sted osv.

Anmeld Citér

24. september 2020

Anonym trådstarter

1.000 tak for alle jeres svar!
Altid dejligt med andre øjne  Man vil jo gerne skåne børnene, og kan godt se at det er for mange ændringer hvis moren også lige pludselig skrider. 

Anmeld Citér

24. september 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg ville nok søge arbejde på den ø, hvor I vil bo.. Når du så finder et job (som en anden siger, så er det ikke til at vide, om du får job med det samme eller der går lidt tid), så kan du pendle indtil I finder et hus/får bygget jeres eget.. For altså I skal jo også lige finde HUSET, som I drømmer om .. 

Og der kan altså hurtigt gå ca. 6 måneder, før alt det sker.. 

Skulle det ske, at I finder hus og du finder job ret før 6 måneder, jamen så må I jo flytte, når I kan (I skal jo lige opsige nuværende bolig), og så som en anden siger: så får børnene lært deres nye kammerater at kende før sommerferien, så de kan lege med dem i ferien.. Få det bedst ud af det.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.