Babys position i livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2020

Anonym trådstarter

Hej mødre

Jeg er 8 måneder henne, 32+1 I dag. Jeg fik at vide for 3 uger siden af jordemoderen, at hun synes det føles som om at baby ligger med hovedet oppe og numsen nede og at baby kan nå at ændre position.

Kunne I mærke baby ændre sin position? Jeg gik en tur forleden dag og mærkede en stærk bevægelse der begyndte fra den nederste del af maven og gik som en lige streg op med den øverste del af maven... Så jeg forestille mig at baby slog en kolbøtte i maven og måske ændrede fra hovedet oppe til at have hovedet nedad..

Har I nogle erfaringer? Jeg håber virkelig baby er igang med at finde sin fødselsposition 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej mødre

Jeg er 8 måneder henne, 32+1 I dag. Jeg fik at vide for 3 uger siden af jordemoderen, at hun synes det føles som om at baby ligger med hovedet oppe og numsen nede og at baby kan nå at ændre position.

Kunne I mærke baby ændre sin position? Jeg gik en tur forleden dag og mærkede en stærk bevægelse der begyndte fra den nederste del af maven og gik som en lige streg op med den øverste del af maven... Så jeg forestille mig at baby slog en kolbøtte i maven og måske ændrede fra hovedet oppe til at have hovedet nedad..

Har I nogle erfaringer? Jeg håber virkelig baby er igang med at finde sin fødselsposition 

Jeg havde fået af vide vores nr 2 lå i tværleje i uge 34. Da jeg var 36+ oplevede jeg nærmest som om det brændte indvendigt. Det kom pludseligt og gjorde rigtig ondt. Og efterfølgende kom der “regelmæssige” plukkeveer i flere timer. Jeg var nervøs for hvad det var og om jeg var ved at gå i fødsel. Men øjensynligt har det været hende der vendte sig og kroppens måde at vænne sig til det på. 
Tænker det lyder rimeligt at det er baby der har vendt sig. Det kan jm vurdere næste gang. Er hun det mindste i tvivl bliver du sendt til scanning. 

Anmeld Citér

22. september 2020

Kir

Min baby har ligget i tværleje en stor del af tiden... Men så i uge 35 kunne jeg pludselig mærke at noget pressede godt ned i bækkenet (ikke som tidligere hvor det føltes som puf/spark). Plus at jeg pludselig mærkede spark øverst på maven og ikke nederst som tidligere.

Og da jeg var til jordemoder et par dage senere sagde hun at han lå med hovedet nedad godt ned i bækkenet. Og det har han gjort siden (er i uge 40)

Anmeld Citér

23. september 2020

Barn3

Jeg er i uge 36 og mærker at min baby har masser af plads. Den vender sig på tværs om natten og skifter position om dagen,mest med hovedet nedad. 

33+ lå baby ned med høved,men der ændres meget.

Issær når man er flere ganges fødende , kan baby komme i den rette position kort før fødslen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.