Forkølet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
6 svar
7 synes godt om
22. september 2020

Anonym trådstarter

Min 5-årige fik “tyk” stemme her i weekenden, og vi kunne fornemme der var forkølelse på vej. Det blev så aldrig til mere, til gengæld er jeg nu blevet forkølet, det kom lidt i løbet af eftermiddagen i går og blev rigtig slemt efter jeg kom hjem.

Jeg nyser, næsen løber med klar snot, jeg har let hovedpine (pga trykket i næsen), og en smule (meget lidt) ondt i halsen.

Jeg føler mig helt overbevist om at det er ganske almindelig forkølelse, men er næsten klar over jeg skal testes, og ringer selvfølgelig til lægen når de åbner.

Men hvad pokker gør jeg i forhold til arbejde - jeg føler mig ikke rigtig syg, og ville normalt ikke blive hjemme pga noget så mildt. Og dette scenarie kan jo gentage sig en del gange i løbet af vinteren.

og så næste problem, må jeg bringe/hente børn...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2020

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er i tvivl om jeg helt forstår dit spørgsmål - for selvfølgelig bliver du hjemme, når du har (selv de mest minimale symptomer). Og din søn skal vel ikke afsted før han enten har været symptomfri i 48 timer eller er blevet testet?

Anmeld Citér

22. september 2020

esioul

enig med ovenstående. Og nej du skal ikke bringe eller hente børn og risikere at sprede smitte i institutionen. 

Anmeld Citér

22. september 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville ikke lade mig teste med så klare forkølelsessymptomer. Løbende næse er ikke et corona-symptom. Hvis man som hos os afleverer børnene udenfor og ikke er i kontakt med andre så ville jeg også godt turde aflevere.

Men det dur selvfølgelig ikke at tage på arbejde og smitte andre som så skal stå i samme dilemma og udløse en potentiel masse unødig test.

Anmeld Citér

22. september 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Min 5-årige fik “tyk” stemme her i weekenden, og vi kunne fornemme der var forkølelse på vej. Det blev så aldrig til mere, til gengæld er jeg nu blevet forkølet, det kom lidt i løbet af eftermiddagen i går og blev rigtig slemt efter jeg kom hjem.

Jeg nyser, næsen løber med klar snot, jeg har let hovedpine (pga trykket i næsen), og en smule (meget lidt) ondt i halsen.

Jeg føler mig helt overbevist om at det er ganske almindelig forkølelse, men er næsten klar over jeg skal testes, og ringer selvfølgelig til lægen når de åbner.

Men hvad pokker gør jeg i forhold til arbejde - jeg føler mig ikke rigtig syg, og ville normalt ikke blive hjemme pga noget så mildt. Og dette scenarie kan jo gentage sig en del gange i løbet af vinteren.

og så næste problem, må jeg bringe/hente børn...?

Jeg ville ringe og spørger institutionen. Reglerne er meget forskellige fra sted til sted har jeg erfaret. 
jeg hører forældre der afvises i børnehave pga forkølelse og forældre med symptomer og ikk må komme før test. 

hos os er det anderledes. Der må vi godt afleverer selvom barnet er forkølet. (Dog ikke hvis det er rigtig syg med feber osv). 

Anmeld Citér

22. september 2020

Abracadabra

Jeg ville blive hjemme fra job (så dine kollegaer ikke skal stå i samme dilemma) og hente/bringe med maske. 

Anmeld Citér

22. september 2020

Anonym trådstarter

Tak for svar, jeg fik heldigvis klar besked fra min arbejdsplads med et påbud om at blive hjemme til jeg har fået svar, og jeg har fået arrangeret mht børnene med hjælp fra deres far & mine forældre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.