Gravid 3. Trimester, Familie fest og Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
9 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre ift familie arrangementer for tiden. Jeg er hjemsendt fra arbejde da jeg er gravid i 3. Trimester og dermed i risiko gruppen. I weekenden er vi inviteret til fødselsdag. Jeg tror vi bliver omkring 30 mennesker - ca 10 af dem er tætte famile medlemmer, som vi jævnligt ser. 
Jeg er normalt ikke Corona forskrækket, men smitten stiger og her hvor vi bor er i en af de områder hvor den er steget en del de sidste uger. 
Jeg er ærlig talt kommet i tvivl om hvor meget jeg skal passe på. 
vi skal være indenfor og jeg forestiller mig at det er svært at holde den anbefalede afstand.

Hvad gør i andre? Hvor forsigtige er i ift sociale arrangementer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre ift familie arrangementer for tiden. Jeg er hjemsendt fra arbejde da jeg er gravid i 3. Trimester og dermed i risiko gruppen. I weekenden er vi inviteret til fødselsdag. Jeg tror vi bliver omkring 30 mennesker - ca 10 af dem er tætte famile medlemmer, som vi jævnligt ser. 
Jeg er normalt ikke Corona forskrækket, men smitten stiger og her hvor vi bor er i en af de områder hvor den er steget en del de sidste uger. 
vi skal være indenfor og jeg forestiller mig at det er svært at holde den anbefalede afstand.

Når du er hjemsendt fra job og i risikogruppe, skal du efter min bedste overbevisning ikke til fest med 30 mennesker. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mor og meget mere skriver:

Når du er hjemsendt fra job og i risikogruppe, skal du efter min bedste overbevisning ikke til fest med 30 mennesker. 

Enig.. 

Vi begynder også at holde lidt mere afstand til familiearrangementer igen.. Dog mest for familiens skyld, men der er ingen grund til store fester/forsamlinger nu, når tallet stiger igen..

Anmeld Citér

21. september 2020

Julda

Jeg ville ikke deltage, jeg synes så heller ikke det er tidspunktet for at holde fest for tredive mennesker, selvom det teknisk set er inden for forsamlingsforbuddet.. 

Anmeld Citér

21. september 2020

LSS

Anonym skriver:

Jeg bor i Fredericia som er i højrød zone. Vi melder afbud til alt og holder os hjemme. 
Det ville jeg ISÆR også gøre hvis jeg var dig særligt fordi er ekstra udsat. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg tænker det samme som jer! Og især når det er gæster fra forskellige familier og folk vi normalt ikke omgåes. Jeg ved jo ikke hvor meget de andre passer på. Der er børn fra masser af forskellige institutioner, voksen fra masser af forskellige abjdspladser. 30 mennesker har jo en KÆMPE kontaktflade!

Jeg kan heller ikke forstå at de holder festen, men det virker til at jeg er den eneste der undre mig, så det var rigtig rart lige at høre at andre er enige i min betragtning.

jeg er jo hjemsendt fra arbejde fordi man går ud fra forsigtighedsprincippet. Jeg arbejder i plejesektoren og her bliver alle gravide hjemsendt efter uge 28 - simpelthen for at gå med livrem og sele. Så det er ikke fordi jeg ellers fejler noget, men jeg vil dælme gerne undgå at blive syg!

Så tak for jeres indput

Anmeld Citér

21. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså Mette sagde jo direkte at man skulle begrænse den sociale kontakt?.. 

Såååå, nej jeg ville ikke tage afsted med 30 mennesker. Ikke så meget pga du er gravid men fordi smitten stiger i DK og vi ALLE er blevet opfordret til at sætte sociale aktiviteter på pause de næste par uger og kun se enkelte. 

Anmeld Citér

21. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvis det var mig var jeg blevet hjemme. Jeg synes ikke jeg er specielt striks eller ekstra bange. Men det bliver anbefalet at man ser mindre mennesker for at mindske smitten. Samtidig er du i risikogruppen, tilmed hjemsendt fra arbejde for at passe på dig. 

Nu har jeg født, men har selv været hjemsendt i 3 mdr Inden fødsel og passede lidt bedre på mig selv. Blev hjemme fra en fødselsdag hvor jeg vidste der kom flere mennesker jeg ikke havde set i år. Undgik unødig kontakt. God håndhygiejne osv. 

Anmeld Citér

21. september 2020

grinny

Selvom vi bor i en ikke så smittet kommune tager vi ingen chancer og har aflyst barnedåben. 

Han bliver døbt, men kun mormor/morfar, farmor/farfar, gudmor og morbror vil være til stede 

Anmeld Citér

21. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

For 14 dage siden ville jeg helt sikkert have deltaget, men som situationen er nu, ville jeg nok melde afbud, hvis jeg var højgravid af frygt for, at jeg selv eller min mand var smittet til fødslen. 

Jeg står lidt i samme situation, da vi er inviteret til bryllup om en måneds tid. Jeg håber situationen er bedre til den tid, men da jeg ikke er gravid, har jeg meldt, at jeg kommer, da det er meget tæt familie, der skal giftes, men det ville jeg nok ikke gøre, hvis jeg havde været hjemsendt som gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.