Hejsa,
Jeg kunne godt bruge jeres input. Det er om mit tredje barn, så jeg har egentlig rigeligt erfaring, men de andre kom det af sig selv, så jeg aner sgu ikke.
Min søn er 2 år og 9 måneder og sover stadig lange middagslure, 2-3 timer. Han har bestemt brug for dem, som hans døgnrytme er lige nu. Men problemet er også, at han ikke kan finde ro om aftenen og er 1-2 timer om at falde i søvn. Vi putter kl 19 og han sover mellem 20-21 og skal op kl 6 næste morgen, hvor vi vækker ham og han er mega svær at få op.
I går faldt han i søvn på sofaen imens vi gjorde klar til frokost, nåede en powernap på 5 min hvorefter jeg ville løfte ham i seng, men så vågnede han og ville ikke sove igen. Så ingen reel lur. Til gengæld faldt han i søvn på ti minutter i aftes, har sovet mega godt og sover i øvrigt stadig her kl syv, så længe sover han normalt aldrig I weekenden.
Hvad stiller man lige op? Jeg er egentlig enig i, at man skal lade trætte børn sove, og de ikke skal vækkes fra lur og det der, men på samme tid får jeg indtryk af, at den lange lur faktisk forskyder hans døgnrytme, gør han ikke får nok timers søvn om natten og derved vedligeholder den onde cirkel af at have behov for en lur.
Hvad tænker i?
Anmeld
Citér