Huskøb på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
6 svar
5 synes godt om
17. september 2020

reesau

Hej skønne damer.

Min kæreste og jeg bor lige pt. i lejlighed, og føler vi smider penge ud af vinduet til husleje hver måned. Vi kunne derfor rigtig godt tænke os at påbegynde projekt huskøb!

Min kæreste har fast job (i en bank) og tjener omkring 33.000 før skat om måneden. Jeg er studerende og får SU og studiejob ved siden af, så jeg samlet set får ca. 10.000 udbetalt om måneden.

Har nogen af jer erfaring med at blive godkendt til at låne? Og i så fald hvor meget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2020

Bellabum

EmilieThomsen skriver:

Hej skønne damer.

Min kæreste og jeg bor lige pt. i lejlighed, og føler vi smider penge ud af vinduet til husleje hver måned. Vi kunne derfor rigtig godt tænke os at påbegynde projekt huskøb!

Min kæreste har fast job (i en bank) og tjener omkring 33.000 før skat om måneden. Jeg er studerende og får SU og studiejob ved siden af, så jeg samlet set får ca. 10.000 udbetalt om måneden.

Har nogen af jer erfaring med at blive godkendt til at låne? Og i så fald hvor meget? 

Hej 

Bankerne har jo nogle generelle krav til om meget man skal have i rådighedsbeløb, men de kigger jo også på hvor meget i bruger nu.  Derudover er der krav om at i har opsparet mindst 5 pct. At købesummen.

Afhænger jo fuldkommen af hvor i kigger hende, hvilke forventninger i har samt dine fremtidsmuligheder for job og hvornår du er færdig

Men ja lav et budget og evt brug denne fra Danske bank, der kan man se på er kort hvilke boliger der er til salg som er realistiske med udgangspunkt i ens budget  

https://danskebank.dk/bolig/

Anmeld Citér

17. september 2020

Chihiroo