Hovedomfang - 2 måneder og ikke vokset som det ska

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2020

Anonym trådstarter

Hej alle

min søn var til 2 måneders tjek, og der fik vi af vide at hans hovedomfang er 1,5 cm mindre og fik af vide vi skal tjekkes af lægen

er der andre der oplevet det, med gode historier? Bekymrer mig en del... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2020

Anonym

Ja. Mit barns hovedomfang faldt. Men de var ikke urolige. Nu er barnet et år og hovedet er vokset fint med. 

baby var bare lidt større ved fødslen, end baby skulle være på sigt :-) 

Her vejede baby 4.3 kg ved fødsel. Hovedomfang var 35 cm som 4 måneder var det 37 cm. Her “burde” det have været 39 mener jeg. 

Alle lægerne på hospitalet (vi blev også fulgt, da jeg var bekymret - men ingen andre var faktisk, men godt kunne anerkende, at hovedet ikke voksede i det forvorventede tempo) 

hverken mig eller farmand har store hoveder... så det er nok ikke så underligt 

baby er som sagt et år. Kan sige ca 20 ord, går osv.. så tror baby er ret fin trods lille hoved.

Anmeld Citér

17. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja. Mit barns hovedomfang faldt. Men de var ikke urolige. Nu er barnet et år og hovedet er vokset fint med. 

baby var bare lidt større ved fødslen, end baby skulle være på sigt :-) 

Her vejede baby 4.3 kg ved fødsel. Hovedomfang var 35 cm som 4 måneder var det 37 cm. Her “burde” det have været 39 mener jeg. 

Alle lægerne på hospitalet (vi blev også fulgt, da jeg var bekymret - men ingen andre var faktisk, men godt kunne anerkende, at hovedet ikke voksede i det forvorventede tempo) 

hverken mig eller farmand har store hoveder... så det er nok ikke så underligt 

baby er som sagt et år. Kan sige ca 20 ord, går osv.. så tror baby er ret fin trods lille hoved.

Dejligt og høre ���� Håber det samme for os ��

Anmeld Citér

17. september 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Både vores egen læge og sundhedsplejersken har konkluderet ved min yngste, at der er sket en fejlmåling ved fødslen, for hendes hovedomfang lå meget over normalen ved fødslen og har efterfølgende fulgt sin egen kurve helt perfekt. Så det kan jo pgså være dét, der er sket 

Anmeld Citér

17. september 2020

fehår

Septemberbarn2018 skriver:

Både vores egen læge og sundhedsplejersken har konkluderet ved min yngste, at der er sket en fejlmåling ved fødslen, for hendes hovedomfang lå meget over normalen ved fødslen og har efterfølgende fulgt sin egen kurve helt perfekt. Så det kan jo pgså være dét, der er sket 

Det skete også med min den ældste. Hendes hovedomfang blev målt til langt over gennemsnittet ved fødslen, og resten af tiden har hun ligget gennemsnitligt. Vi var faktisk forbi børneafdelingen, som bare smågrinte lidt og sagde, at hovedmål var det mest usikre mål, og at det oftest var en falsk alarm. Men selvfølgelig er det alligevel godt at tjekke op på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.