Hvor hårdt er det med 3 små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.369 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. september 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej med jer.

Min kone og jeg har lige fundet ud af at hun er blevet gravid med nummer 3 barn. Vi har ikke brugt beskyttelse men forventede ikke en graviditet da vi til de første 2 børn har gået i fertilitetsbehandling. 

Vi er fast besluttet på at beholde nummer 3

Men hvor hårdt er det med 3 børn? Når nummer 3 kommer til verden så er den ældste lige knap 4 år og den mellemste er 1 år og 5 måneder. Vi er som sagt enige om at få nummer 3 men vil gerne prøve at forberede mig mentalt.

Andre med 3 små børn som kan dele deres erfaringer, både som mor og far men også i forhold til praktiske ting som det vil være smart at huske på  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi gik tre børn på 31/2 år. Der er 15 mdr mellem 1 og 2 og 23 mellem 2 og 3.

Jeg synes det var så nemt med nr 3, synes vi hvilede meget mere i forældrerollen, og hun gled bare ind i vores familie.

Desuden synes jeg faktisk det var en fordel for de to andre at jeg var på barsel, så de kunne få korter dag, ingen problemer når de var syge.

Jeg har aldrig synes det var hårdt hverken med 1 eller 2 eller 3 børn.

Vi havde stor glæde af at hurtig at få nogle rutiner op og køre, hvem gør hvad, og så hjælp hinanden.

Jeg elsker at se hvor tætte mine piger er i dag hvor de er 15 og 14 og 12, men faktisk er det i perioder hårde i dag med tre teanger i huset

Så stort tillykke herfra

Anmeld Citér

17. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nr 1 var 3,5 år og nr 2 var 2,5 år da vi fik nr 3.

Nr 3 har ikke gjort det hårdere, men hun var og er også utrolig nem , men der er gang i den her 1 år efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.