Brækket finger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
6 svar
1 synes godt om
10. september 2020

Nogensmor90

Min søn brækkede igår lille fingeren i skolen.

han var selvf i røntgen og har fået sådan en skinne ting på. 
men idag har han også ondt nede i knoen, og den er hævet op og blå. (Han har brækket noget i mellem ledet i fingeren) 

Det var hans far der var med igår.

men tager se billede af hele hånden? Eller kun fingeren? Tænker mere, han beklager sig rigtig meget over at det gør ondt i knoen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da min datter brækkede fingeren tog i billede af hele hånden.

Anmeld Citér

10. september 2020

Nogensmor90

Meyer skriver:

Da min datter brækkede fingeren tog i billede af hele hånden.

Jeg tænker også det gir mest mening. Men blev bare i tvivl, særligt når han siger det gør mere ondt i knoen altså flere cm fra hvor den er brækket 

Anmeld Citér

10. september 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Nogensmor90 skriver:

Min søn brækkede igår lille fingeren i skolen.

han var selvf i røntgen og har fået sådan en skinne ting på. 
men idag har han også ondt nede i knoen, og den er hævet op og blå. (Han har brækket noget i mellem ledet i fingeren) 

Det var hans far der var med igår.

men tager se billede af hele hånden? Eller kun fingeren? Tænker mere, han beklager sig rigtig meget over at det gør ondt i knoen.. 

Det ville undre mig meget hvis de ikke havde det meste af hånden med på det billede. Jeg står tit og ser når patienterne for taget billede (altså ude bagved), og jeg har aldrig set et billede af f.eks en finger uden af de omkringliggende led var med

Anmeld Citér

10. september 2020

Nogensmor90

Hck skriver:

Det ville undre mig meget hvis de ikke havde det meste af hånden med på det billede. Jeg står tit og ser når patienterne for taget billede (altså ude bagved), og jeg har aldrig set et billede af f.eks en finger uden af de omkringliggende led var med

Nej, det ville heller ikke give mening hvis man ikke tog det hele med når man var igang, blev bare lige bekymrede nu når det er et stykke fra bruddet han sys det gør mest ondt, for det kunne jo være der var noget overset / ikke taget billede af 

Anmeld Citér

10. september 2020

AnoMor

Nogensmor90 skriver:

Jeg tænker også det gir mest mening. Men blev bare i tvivl, særligt når han siger det gør mere ondt i knoen altså flere cm fra hvor den er brækket 

Dwt er stråle smerter. Det er ganske normalt. Også at den hæver og er blå  

da jeg brækkede min albue i vinters fik jeg kun taget røngten af den som viste to brud. Et par dage efter gjorde håndleddet mere og mere ondt. Så kom tilbage og lægen forklarede at det var stråle smerter fra albuen.  

Anmeld Citér

10. september 2020

Nogensmor90

AnoMor skriver:

Dwt er stråle smerter. Det er ganske normalt. Også at den hæver og er blå  

da jeg brækkede min albue i vinters fik jeg kun taget røngten af den som viste to brud. Et par dage efter gjorde håndleddet mere og mere ondt. Så kom tilbage og lægen forklarede at det var stråle smerter fra albuen.  

Åh ja det gir mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.