Nogle ammekyndige til stede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2020

Anonym trådstarter

Her den sidste uges tid er min pige på 4,5 måned begyndt at sove ringere i løbet af dagen. Hun tager oftest kun mellem 20 min. Og 1 timer. Før var det mellem 1 time og 4. Hun har aldrig haft det store suttebehov og har aldrig søgt trøst eller tryghed ved brystet. Kun mad og aldrig været stort spisende. Nu spiser hun meget oftere ved brystet og som sagt sover kortere tid om dagen. Om natten sover hun gerne 8-10 timer uden mad. Kan det være at hun ikke bliver mæt nok ved mig mere? Og kan det skade produktionen hvis hun prøver at sætte den op at hun ikke spiser om natten? Hun får grød om aftenen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2020

Miti's mama

Begge mine piger endte med at få flaske, og de sov igennem fra omkring 4 mdr. Så behøver ikke at være et problem 

Anmeld Citér

9. september 2020

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg tænker, du har ramt det famøse appetitspring, der ligger ved 4 mdrs alderen. Når hun sover så mange timer om natten uden amning, så giver det god mening, at hun er nødt til at amme ofte om dagen for at få dækket sit mælkebehov. Det er vist også meget typisk, at babyer der sover “godt” om natten, som kortere om dagen og omvendt. Hvis du vil opretholde amningen, så skal du endelig bare lade hende amme så ofte hun vil om dagen. 

Anmeld Citér

9. september 2020

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Morogbarn skriver:

Jeg tænker, du har ramt det famøse appetitspring, der ligger ved 4 mdrs alderen. Når hun sover så mange timer om natten uden amning, så giver det god mening, at hun er nødt til at amme ofte om dagen for at få dækket sit mælkebehov. Det er vist også meget typisk, at babyer der sover “godt” om natten, som kortere om dagen og omvendt. Hvis du vil opretholde amningen, så skal du endelig bare lade hende amme så ofte hun vil om dagen. 

Tilføjelse: Hun har derudover også nået en alder, hvor hun begynder at være mere vågen og ikke behøver så mange timers søvn i døgnet. Derudover begynder mange babyer at sove kortere lure i den alder, da de har svært ved at gå fra den ene søvncyklus til den næste uden at vågne helt op. De er samtidig blevet mere bevidste om verden omkring dem, så det kan være svære at sove, hvis der sker noget spændende. Hvis du er bekymret for amningen om aftenen, så prøv evt. at amme, før du giver grød. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.