Hængemave...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.109 visninger
6 svar
1 synes godt om
8. september 2020

Uk992019

Hej skønne kvinder, efter kejsersnit og en graviditet på et stort barn på 5 kg. Har jeg fået en hængemave, jeg har tabt mig en del og vejer 70 kg, samt en højde på 175. Dog har jeg stadig hængemave, samt mange dybe strækmærker. Er der nogle af jer der har haft det på samme måde. Og hvad jar i gjort ved maven, vil så gerne af med den��

- har ingen selvtillid længere pga den mavse..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2020

2017morigen

Strækmærker er huden som er gået i stykker. De bliver svagere og mere lyserøde og nærmere sig hudfarve men det vil altid se lidt anderledes ud end den almindelige hud.

Med hensyn til hængemave så er det sværere at sige. Det kommer lidt an hvor slem den er. Hvis det er løs hud så tyder dine strækmærker på at huden har strukket sig meget at den ikke vil kunne hive sig helt sammen igen.

Men hvor længe siden er det du fødte og hvor stor er dit vægttab 

Anmeld Citér

8. september 2020

Uk992019

2017morigen skriver:

Strækmærker er huden som er gået i stykker. De bliver svagere og mere lyserøde og nærmere sig hudfarve men det vil altid se lidt anderledes ud end den almindelige hud.

Med hensyn til hængemave så er det sværere at sige. Det kommer lidt an hvor slem den er. Hvis det er løs hud så tyder dine strækmærker på at huden har strukket sig meget at den ikke vil kunne hive sig helt sammen igen.

Men hvor længe siden er det du fødte og hvor stor er dit vægttab 

Det er 9 mdr siden jeg fødte, og altså lige da jeg fødte røg der 10 kg, og derefter kæmpede jeg mig af med 15. 

Anmeld Citér

8. september 2020

ChesireKitty

Jeg har ikke fået kejsersnit, men har efter graviditet og vægttab også en slasket, løs delle på maven og lange, bredde (godt 2 cm) strækmærker helt fra op under brysterne og ned til midt i min kønsbehåring. Det er lige knapt seks år siden jeg fødte og syv år siden vægttabet. Mine strækmærker er stadig nærmest violette, men de yderste par milimeter er dog blevet mere hudfarvede. Mine unger kalder dem mine "tigerstriber".

Anmeld Citér

8. september 2020

Uk992019

ChesireKitty skriver:

Jeg har ikke fået kejsersnit, men har efter graviditet og vægttab også en slasket, løs delle på maven og lange, bredde (godt 2 cm) strækmærker helt fra op under brysterne og ned til midt i min kønsbehåring. Det er lige knapt seks år siden jeg fødte og syv år siden vægttabet. Mine strækmærker er stadig nærmest violette, men de yderste par milimeter er dog blevet mere hudfarvede. Mine unger kalder dem mine "tigerstriber".

Bliver hængemaven bedre med tiden? Kan man gøre noget ved det..

Anmeld Citér

8. september 2020

ChesireKitty

Uk992019 skriver:

Bliver hængemaven bedre med tiden? Kan man gøre noget ved det..

Min er desværre ikke blevet bedre. Jeg har prøvet at træne det væk, bruge shapewear, smøre det med alskens cremer, men intet har virket. Man kan fp det opereret væk, hvis det er "slemt" nok kan man få det gjort for skattespenge, men ellers skal man selv have pengepungen.

Jeg fik af vide at jeg skulle tabe mig mere for at jeg kunne få det gjort gratis (vejer 75-80 kg alt efter årstiden og er 178 cm høj).

Anmeld Citér

8. september 2020

2017morigen

Uk992019 skriver:

Det er 9 mdr siden jeg fødte, og altså lige da jeg fødte røg der 10 kg, og derefter kæmpede jeg mig af med 15. 

Når det er så stort vægttab så tvivler jeg på at hele hængemaven kan komme væk ved træning. 

Jeg har også stor hængemave pga gravidteter og overvægt. Fra jeg var størst til nu har jeg vel tabt mig omkring 30kg og mangler 10-15 stykker for at være indenfor normal området. Min mave kommer aldrig væk med træning. Der skal kirurgi til og det er jeg ikke sikker på at jeg vil. Så jeg lever med den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.