Hjælp, please!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2020

Anonym trådstarter

Hej kære mødre og kommende mødre,

Jeg har til daglig et stående job i butik, hvor der ikke er mulighed for at sætte sig ned. De seneste par dage har jeg fået lov til at få opgaver, hvor jeg er siddende, men det kan jeg ikke få lov til resten af tiden til jeg går på barsel. Mit stående job er et stort problem for min lænd, da den låser fast og gør rigtig ondt, når jeg står for meget og har endda hælspore.

Hvad ville I gøre? Jeg ser ingen andre muligheder end at sygemelde mig, men hvordan gør jeg? Min jordemoder sagde at det skulle gå gennem lægen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2020

LSS

Hvor langt er du henne? Og har du nogle gener/komplikationer der gør du ikke kan stå op længere tid af gangen. Hvis ja, så burde det ikke være et problem at få en sygemelding fra lægen. 

Anmeld Citér

8. september 2020

Anonym

Din jordemoder har helt ret det skal i gammen lægen så der er ikke andre at gøre end af få en tid hos din læge og ud fra det du skriver så tænker jeg ikke det blev noget problem af få en sygemeld  

Anmeld Citér

8. september 2020

Miti's mama

Da jeg havde begyndende bækkenløsning gik jeg til lægen som skrev en sygemelding lige med det samme. Det var slet ikke noget problem.

Anmeld Citér

8. september 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg har til daglig et stående job i butik, hvor der ikke er mulighed for at sætte sig ned. De seneste par dage har jeg fået lov til at få opgaver, hvor jeg er siddende, men det kan jeg ikke få lov til resten af tiden til jeg går på barsel. Mit stående job er et stort problem for min lænd, da den låser fast og gør rigtig ondt, når jeg står for meget og har endda hælspore.

Hvad ville I gøre? Jeg ser ingen andre muligheder end at sygemelde mig, men hvordan gør jeg? Min jordemoder sagde at det skulle gå gennem lægen...

Jeg ville først prøve at dedikere mig til korrekt træning til sikring af en stærk kerne, der (bedre) kunne bære en graviditet.

Derudover er der henvisninger til fysioterapi eller andre behandlingsformer.

Anmeld Citér

8. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker på, om din arbejdsgiver egentlig har gjort nok for at imødekomme dig og din graviditet? Hvis du har haft mulighed for et par dage at sidde ned, hvorfor har du så ikke den mulighed resten af graviditeten? Jeg tænker på henvisning til arbejdsmiljøloven for gravide.

Hvis nej, så ved jeg egentlig ikke, hvordan man griber det an, men arbejdsgiveren er forpligtet til at give dig arbejde, som ikke udgør en risiko for graviditeten, som eksempel at fosteret ikke udvikler sig, som det skal, for tidlig fødsel osv.

Hvis ja og du har gener, så er det rigtigt, at du skal have en sygemelding gennem din læge. Din arbejdsgiver skal nok bruge en lægeerklæring, men det er mig bekendt noget, din arbejdsgiver betaler! Og der er jo selvfølgelig også arbejdspladser, hvor det ikke er muligt at imødekomme den gravide, som er nødvendigt, men det betyder så bare sygemelding.

Anmeld Citér

9. september 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg arbejder selv i butik. Min chef har skaffet sådan en hæve/sænke skammel uden ryglæn (aner ikke hvad sådan en hedder ��), som de gravide kan tage med ud i butikken for at aflaste. Ellers sørger hun for, at den gravide kan lave lidt ude bagved, hvor der kan være mulighed for at sidde lidt ned.

I forhold til arbejdsmiljø lovgivningen, står der ikke anddt end, arbejdsgiveren skl tage hensyn. Så der er ikke meget at hente. 

Så hvis din chef ikke er villig til at hjælpe dig lidt, s er det jo en sygemelding. Jeg ved ikke hvor meget du har sagt til ledelsen, at du har problemer. Jeg vil bare pointere, at det er vigtigt at gå til dem personligt, i stedet for at de skal gætte sig til, at du har problemer. 

Anmeld Citér

9. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg laver øvelser stort set hver dag, både for lænden og for fødderne, men det har ikke hjulpet, da smerterne bliver ved. Har haft en ståstol I en af vores afdelinger, men da har det også stadig gjort ondt. Når jeg skal til at stå og gå låser min lænd fast og det gør ondt når jeg ligger i seng og når jeg sidder ned efter sådan en dag på arbejde. 

Det er begyndt at genere mig også når jeg sidder ned. Det påvirker mig meget. Fik at vide at jeg må aflaste min lænd på en anden måde og at sådan er det bare at være gravid... Og det kom fra en kollega som ingen børn har... 

Anmeld Citér

9. september 2020

Anonym trådstarter

Er forresten 8 måneder henne 

Anmeld Citér

9. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er forresten 8 måneder henne 

Og skal på barsel rigtig om 3 uger, men kan bare ikke holde til det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.