Kan jeg være gravid eller er det ønsketænkning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg har taget en test, og jeg er forvirret.

Vi mistede i juli (MA) og jeg fik en udskrabning. Købte så en stak graviditetsteste og ægløsningsteste så vi kunne fastlægge min cyklus efterfølgende. Graviditetsteste for at kunne spore hvornår hcg var ude af kroppen, da jeg ikke blev fulgt med blodprøver, og ægløsningsteste da vi håbede at blive gravide allerede ved efterfølgende cyklus. 

Jeg havde så næsten positiv ægløsningstest den 11/8 og helt negativ test den 14/8 så går ud fra ægløsning har lagt derimellem og der har vi også haft sex. Stoppede med at teste efter den blev negativ og har egentlig bare ventet på min første menstruation siden MA'en. 

Den er jeg så ret sikker på kom den 23/8, blødte i 2-3 dage. 

Nu ville jeg så teste ægløsning igen fra igår og tog så både en graviditetstest og en ægløsningstest. Spørg mig ikke hvorfor jeg testede for graviditet, jeg har nok bare et lille håb om at blive gravid snart... 

Men testene så altså sådan her ud igår eftermiddags da jeg tog dem, og det var indenfor tid. 

Må jeg ikke høre jeres tanker? Er det overhovedet muligt at jeg er gravid trods menstruation? Jeg bliver mere og mere skør af og læse "en test som denne kan udføres hele 5 dage før forventet menstruation..." Fordi jeg har jo testet EFTER at have haft det for knap 2 uger siden 

Billede med graviditetstest og ægløsningstest fra igår eftermiddags og billede med to graviditetsteste fra her til morgen 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

De ser ret positive ud, så et forsigtig tillykke her fra

Anmeld Citér

6. september 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

De er da helt sikkert positive! 

Anmeld Citér

6. september 2020

AnoMor

De er da helt sikkert positive

det er muligt at få blødninger der kan minde om menstruation selvom man er gravid. Jeg oplevede det selv da jeg uventet fandt ud af jeg var gravid. Havde haft min menstruation som normalt og jeg var 10+5 henne til scanningen. 
min kusine oplevede det samme. Hun var så længere fremme henne på trods af menstruationer der var regelmæssige  

Anmeld Citér

8. september 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, jeg ved dog stadig ikke helt selv hvad jeg skal tro - har lige været ved lægen og få lavet en test, som var negativ  

Skal komme ind med min morgenurin torsdag og få lavet en test af den... 

Jeg tog også en digital test igår (igår aftes sågar!) og efter den troede jeg virkelig på det, men min manden mener det burde være umuligt at jeg er gravid da jeg har haft hvad jeg går ud fra er min mens, og lægen mener heller ikke der er noget og komme efter... Øv indtil videre, og nu er der jo virkelig længe til torsdag lige pludselig 

Billede af testen fra igår aftes 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. september 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg ved dog stadig ikke helt selv hvad jeg skal tro - har lige været ved lægen og få lavet en test, som var negativ  

Skal komme ind med min morgenurin torsdag og få lavet en test af den... 

Jeg tog også en digital test igår (igår aftes sågar!) og efter den troede jeg virkelig på det, men min manden mener det burde være umuligt at jeg er gravid da jeg har haft hvad jeg går ud fra er min mens, og lægen mener heller ikke der er noget og komme efter... Øv indtil videre, og nu er der jo virkelig længe til torsdag lige pludselig 

Billede af testen fra igår aftes 

Har ikk rigtig kendskab til digitale teste. Men når den siger gravid burde den da være ret sikker? 
kunne du overveje at købe en privat scanning måske ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.