HJÆLP
Jeg er i 27. uge nu og var ved lægen i går til regelmæssigt tjek. Nævnte at jeg to gange har haft så store smerter i maven at jeg har ligget på alle fire i sengen og hevet efter vejret og forsøgt at finde en mindre smertefuld stilling. Den første gang var det hele maven og anden gang var det kun i højre side. Lægen spurgte om maven blev hård, altså om der var tale om en plukkeve og indrømmede at det lagde jeg ikke lige mærke til i øjeblikket.
Nu har jeg så lige igen haft voldsomme smerter, der sidder i højre side og som jeg så har bemærket er med en plukkeve noget af tiden, men ikke hele tiden (men måske det gik i sig selv da smerterne begyndte at aftage). Jeg havde så ondt at jeg krumbøjet har kæmpet mig ind i min seng og lagt mig med nogle puder til støtte og nu efter cirka 5-7 minutter er det ved at gå væk igen.
Er det virkelig kun ligamentsmerter? Det sidder jo i den ene side og kommer som en ve med gradvist værre smerter, der topper og så gradvist går væk igen. Har ikke oplevet lignende i andre graviditeter og det er decideret meget smertefuldt og kommer i en slags vebølger, der er ovre efter 5-7 minutter. Men har oplevet det tre gange over 3-4 uger, så det er jo ikke hver dag og heller ikke plukkeveer med bestemt interval eller noget. 

Anmeld
Citér