Kobberspiral, blødning og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2020

Anonym trådstarter

Hej! Min datter er 4 måneder og jeg har en tid til at få sat kobberspiral op. Jeg er bare blevet sådan i tvivl. Jeg har endnu ikke fået min mens og med min første fik jeg den først 1 måned efter endt amning. Jeg frygter detfor at kobberspiralen vil lave en blødning og jeg skal til at døje med det, når jeg nu nyder ikke at bløde i mens jeg ammer. Jeg frygter også at den kan skabe nogle hormoner hvis den sætter gang i blødning og at det kan påvirke amning. Ved den første skabte det problemer da jeg startede på mini piller da mælken så ændrede smag. Og jeg orker ikke denne kamp. Nogle der har erfaringer omkring dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har ved begge mine børn fået sat en kobberspiral op da de var ca 6 måneder. Men der er jo ikke hormoner i, så den roder ikke ved ens cyklus. Den ældste var 11 måneder da jeg fik første mens, den yngste var 14 måneder. Ca 1 måned efter jeg holdt op med at amme om natten. 

Så min erfaring er at spiralen ikke laver rod i systemet overhoved. Det er det smarte når det er uden hormoner

Anmeld Citér

3. september 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Jeg har ved begge mine børn fået sat en kobberspiral op da de var ca 6 måneder. Men der er jo ikke hormoner i, så den roder ikke ved ens cyklus. Den ældste var 11 måneder da jeg fik første mens, den yngste var 14 måneder. Ca 1 måned efter jeg holdt op med at amme om natten. 

Så min erfaring er at spiralen ikke laver rod i systemet overhoved. Det er det smarte når det er uden hormoner

Det lyder jo virkelig godt Det er nemlig også med fuld overlæg at det er uden hormoner, men den skal jo sidde og irretwre livmoderen så man ikke kan blive gravid og derfor så tænkte jeg at den stadig kunne lave en blødning da livmoderen bliver forvirret og derfor også kan lave nogle af de hormoner den laver når man har mens. Ikke noget jeg ved noget om men bare tanker jeg går og pusler med

Anmeld Citér

3. september 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det lyder jo virkelig godt Det er nemlig også med fuld overlæg at det er uden hormoner, men den skal jo sidde og irretwre livmoderen så man ikke kan blive gravid og derfor så tænkte jeg at den stadig kunne lave en blødning da livmoderen bliver forvirret og derfor også kan lave nogle af de hormoner den laver når man har mens. Ikke noget jeg ved noget om men bare tanker jeg går og pusler med

Altså det første halve år havde jeg med jævne mellemrum blødninger udover min mens pga. kobberspiral.. Og det kan sagtens tage 6-12 måneder, før det og smerter stabiliserer sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.