Pusletaske el. almindelig taske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken kan I bedst lide?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.997 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2020

Glademig

Hej med jer,

Jeg skal være mor til december og er for alvor begyndt at kigge efter "udstyr", tøj mv.
Man læser jo om en pusletaske rigtig mange steder, men jeg kan ikke helt finde ud af, om det virkelig er "nødvendigt"?
Jeg så en afstemning herinde, hvor (overraskende) mange havde stemt at de brugte en pusletaske og ikke blot en almindelig taske.

De pusletasker jeg kigger på, er dog ikke helt billige, derfor overvejer jeg også bare en stofnet, en af vores rygsække eller andet vi allerede har. Men hvad bruger I og hvad er jeres oplevelser med sådan en?

Jeg har kunne finde meget få pusletasker, som jeg rent faktisk synes er pæne (går ud fra, at man jo skal have den med alle vegne).
Jeg har fundet disse pusletasker, som jeg synes er ret fine.

Denne er seriøst smart til ture:
https://www.pixizoo.dk/baby-dreamer-backpack-pusletaske-gra

Denne pusletaske er så fin også, men nok mere til de kortere ture ned af handle, med bus mv. Den kan dog også bruges efter ble-tiden:
https://micmic.dk/product/pusletaske-laeder-fra-minimic/

Og så er der denne, som også kan bruges efter barnet er større, tænker jeg:
https://liewood.dk/products/melvin-nursery-bag-bag-olive-green

Hvad tænker I?

Knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej med jer,

Jeg skal være mor til december og er for alvor begyndt at kigge efter "udstyr", tøj mv.
Man læser jo om en pusletaske rigtig mange steder, men jeg kan ikke helt finde ud af, om det virkelig er "nødvendigt"?
Jeg så en afstemning herinde, hvor (overraskende) mange havde stemt at de brugte en pusletaske og ikke blot en almindelig taske.

De pusletasker jeg kigger på, er dog ikke helt billige, derfor overvejer jeg også bare en stofnet, en af vores rygsække eller andet vi allerede har. Men hvad bruger I og hvad er jeres oplevelser med sådan en?

Jeg har kunne finde meget få pusletasker, som jeg rent faktisk synes er pæne (går ud fra, at man jo skal have den med alle vegne).

Denne pusletaske er så fin også, men nok mere til de kortere ture ned af handle, med bus mv. Den kan dog også bruges efter ble-tiden:

Hvad tænker I?

Knus

Med første barn havde jeg en man kunne folde ud og pusle barnet på, så at sige. Med lommer til alle tingene ude i siderne. Ærligt, blev den for upraktisk, da med et lille underlag og stofble kunne pusle hvor som helst, og alle tingene kunne ikke ligge ordentligt i de forskellige rum. 
Denne gang har jeg valgt at bruge penge på en fra bystroom model elin. Den er stor, rummelig og med forskellige størrelser rum. Jeg vil derfor kunne indrette den forskelligt alt efter hvilket stadie barnet er i. 
Med nr 1 brugte jeg kun pusletasken i nogle mdr, så byttede jeg over og brugte min alm taske fra dkny en størrelse mellem lille håndtaske og shopper(aner ikke hvad sådan en hedder )
I forhold til priser har jeg set pusletasker ned til omkring 3-600 kr og op til flere tusind. 

Anmeld Citér

2. september 2020

sol_og_sommer_<3

Glademig skriver:

Hej med jer,

Hvad tænker I?

Knus

Jeg ville blive irriteret i længden over et net eller en rygsæk. For det er smart med pusletasker og alle de mindre rum den er opdelt i, så man rent faktisk kan finde alt det man skal bruge. Hvis man har en baby der ikke har lyst til at ligge stille under bleskift og/eller hvis baby har lagt en kæmpe dej der er på vej ud af bleen, så har man måske kun 1 hånd til at finde det man skal bruge i tasken, og så duer det ikke med ‘alt i et rum’.

Så find en taske med god plads i og som er opdelt i flere små rum og lommer  og man kan sagtens finde billigere pusletasker, spørgsmålet er bare om man har en mening om hvor pæn den skal være 

Anmeld Citér

3. september 2020

Christabelle

Da min datter var lille, brugte jeg min pusletasle rigtig meget, men har ikke brugt den andet end til og fra hospitalet da jeg skulle føde, her med lillebror. Syntes simpelthen den var for stor og klodset. 

Jeg brugte i stedet en fjällräven mini, eller et lille net med et par bleer, vådservietter og et pusleunderlag (og flasker, så han kunne få mad) 

Anmeld Citér

3. september 2020

Glademig

Christabelle skriver:

Da min datter var lille, brugte jeg min pusletasle rigtig meget, men har ikke brugt den andet end til og fra hospitalet da jeg skulle føde, her med lillebror. Syntes simpelthen den var for stor og klodset. 

Jeg brugte i stedet en fjällräven mini, eller et lille net med et par bleer, vådservietter og et pusleunderlag (og flasker, så han kunne få mad) 

Lige præcis! Den har jeg også set andre bruge faktisk - den er virkelig også cute, og kan bruges af børnene selv efterfølgende også. Det er et klart plus.

Det synes jeg også er smart med nr. 2 fold-ud tasken - altså at den nemlig ikke er så kæmpe stor, men stadig kan rumme de ting du nævner, som du brugte til lillebror - altså lige det essentielle. Hmm. Den er svær!

Tusinde tak for bud.

Anmeld Citér

3. september 2020

Glademig

sol_og_sommer_<3 skriver:

Jeg ville blive irriteret i længden over et net eller en rygsæk. For det er smart med pusletasker og alle de mindre rum den er opdelt i, så man rent faktisk kan finde alt det man skal bruge. Hvis man har en baby der ikke har lyst til at ligge stille under bleskift og/eller hvis baby har lagt en kæmpe dej der er på vej ud af bleen, så har man måske kun 1 hånd til at finde det man skal bruge i tasken, og så duer det ikke med ‘alt i et rum’.

Så find en taske med god plads i og som er opdelt i flere små rum og lommer  og man kan sagtens finde billigere pusletasker, spørgsmålet er bare om man har en mening om hvor pæn den skal være 

Det kan jeg også godt følge hmm... Måske har man lidt et glansbillede af det med at pusle haha.
Jeg har heldigvis tid til at søge lidt mere :-)

Ja helt sikkert! Vil bare også gerne have, at man kan bruge den efterfølgende - eller at barnet kan, så udgiften giver mere "mening", hvis du forstår.

Tusinde tak for input!

Anmeld Citér

3. september 2020

Bettybom

Vi har en skide smart pusletaske .... men helt ærligt, så brugte jeg den kun i starten og så sammen med far  

ellers brugte jeg min rygsæk, hvor der kunne komme alt andet i også. Gad ikke slæbe 2 tasker. 
så medmindre det er en pusletaske, hvor man også kan have alt andet grej i (vi havde flaskebarn), så stemmer jeg for rygsæk ... den kan man også have på ryggen og dermed hænderne fri 

Anmeld Citér

3. september 2020

2017morigen

Jeg ville klare mig fint med et pusle underlag og en eller anden form for taske med plads til tøj, poser, bleer og våd servietter da alting alligvel bliver smidt ned i det store rum på pusletasken. 

Faktisk bruge jeg et net det sidste halve år min ældste brugte ble fordi lynlås var gået i stykker på pusletasken.

Anmeld Citér

4. september 2020

Chihiroo

Jeg vil starte med at bruge en alm. rygsæk. Hvis jeg så finder ud af, at det er helt umuligt/træls hver gang, vil jeg nok købe en pusletaske dér

Anmeld Citér

4. september 2020

Miti's mama

Jeg købte en billig pusletaske i Walmart, og har brugt den til begge børn indtil den yngste smed bleen som 3 årig. Jeg havde den med alle vegne. Det var en taske til skulderen og var vel på størrelse med en stor håndtaske.

Om det er en alm taske eller en pusletaske du vælger er ikke så vigtig, men jeg vil anbefale at den skal være nogenlunde vandafvisende, kunne indeholde: bleer, vådservietter, bleposer, skiftetøj, flaske, legetøj og dine egne ting som telefon, kuglepen, hårelastik mv. Hvis du skal gå meget med barnevogn skal den kunne sættes på styret, men hvis du vikler eller har bæresele kan en rygsæk anbefales.

Det lille underlag der kommer med mange bletasker har jeg også brugt en del, selvom jeg synes de hurtigt blev for små. Men dem kan man vel lave selv eller købe separat.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.