Arrrrggghhj lus!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2020

Anonym trådstarter

For pokker altså! Her til aften kløede det lidt i nakken, og jeg fanger simpelthen en lus! 
Vi har aldrig haft lus før, trods børnene er halvstore efterhånden, og har derfor ikke noget lusemiddel hjemme - og jeg kan ikke finde vores tættekam! 

Jeg er alene med børnene, min store har kigget mit hår efter, så godt hun kunne og vi har ikke fundet flere. Jeg har tjekket børnene så godt jeg kunne uden kam, og kan heller ikke se nogen på dem. Jeg har en del skæl, og er egentlig i tvivl om, om noget af det kan være luseæg.

Der er ikke døgnapotek i nærheden, så kan først få fat i behandling i morgen når Matas eller Apoteket åbner. Hvilket er efter både børnene skal i skole/jeg på arbejde... hvad gør jeg her? Kan man melde sig “lusesyg”, eller skal vi tage afsted, og behandle efter arbejde/skole?

Kan læse at sengetøj kan hænges ud i 2 døgn og tøj/bamser osv skal vaskes ved 60 grader. Men hvad med f.eks min stofsofa/lænestol - dem kan jeg ikke vaske. Skal vi lade være med at sidde i dem i 2 døgn? Er helt nybegynder i det her 

Kan slet ikke have det! Føler at det kribler overalt nu! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Børn og voksne skal ikke afsted uden, at være i behandling. Jeg vil anbefale Hedrin - kan købes både i Matas og på apoteket.

Jeg vil bare skifte sengetøj, håndklæder og lufte puder. Jeg ville ikke gøre noget ved sofaer mv. Bamser kan man evt. ligge i en stor pose og sætte udenfor i et par døgn. 

En god ide er, at købe en kæmmekam og kæmme de næste par uger, så I er 100% sikre på, at I ikke får det igen.

Anmeld Citér

31. august 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man sender self ik børn afsted i institutionen, hvis man har lus. Det er lidt det samme, som at sende lorten videre, til den næste familie. Det gør man bare ik!

Støvsug møbler, vaske sengetøj på 60, det samme med bamser! Luse behandling og kæmning, er vejen frem! Vh Stine 

Anmeld Citér

31. august 2020

B&J

Har du balsam?? 
det er det middel jeg har brugt også skal der kigges igennem med fingerne så alt er væk så vasker jeg det man skal bamser i pose i fryseren.

jeg har dog ikke selv haft det men sønnen og mine søskende osv. har haft det. 
self skal i alle meldes lussefri i morgen så i kan få 100% styr på det krydser finger for at det kun var den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.