For pokker altså! Her til aften kløede det lidt i nakken, og jeg fanger simpelthen en lus!
Vi har aldrig haft lus før, trods børnene er halvstore efterhånden, og har derfor ikke noget lusemiddel hjemme - og jeg kan ikke finde vores tættekam!
Jeg er alene med børnene, min store har kigget mit hår efter, så godt hun kunne og vi har ikke fundet flere. Jeg har tjekket børnene så godt jeg kunne uden kam, og kan heller ikke se nogen på dem. Jeg har en del skæl, og er egentlig i tvivl om, om noget af det kan være luseæg.
Der er ikke døgnapotek i nærheden, så kan først få fat i behandling i morgen når Matas eller Apoteket åbner. Hvilket er efter både børnene skal i skole/jeg på arbejde... hvad gør jeg her? Kan man melde sig “lusesyg”, eller skal vi tage afsted, og behandle efter arbejde/skole?
Kan læse at sengetøj kan hænges ud i 2 døgn og tøj/bamser osv skal vaskes ved 60 grader. Men hvad med f.eks min stofsofa/lænestol - dem kan jeg ikke vaske. Skal vi lade være med at sidde i dem i 2 døgn? Er helt nybegynder i det her 
Kan slet ikke have det! Føler at det kribler overalt nu!
Anmeld
Citér