Bioanalytiker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2020

Blackpink

Hej søde mennesker, jeg har gået og overvejer at læse til bioanalytiker. Er der nogen bioanalytiker herind, som måske kunne svare på nogle af mine spørgsmåler?

Er uddannelsen svært? 

Hvordan er jobmuligheder, fremtid/karriere og løn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2020

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen
Blackpink skriver:

Hej søde mennesker, jeg har gået og overvejer at læse til bioanalytiker. Er der nogen bioanalytiker herind, som måske kunne svare på nogle af mine spørgsmåler?

Er uddannelsen svært? 

Du kan beregne din grundløn på 

http://lonberegner.sundhedskartellet.dk/Loenberegner_Basis.asp?

Vagtillæg og andre tillæg kan gøre den lidt højere

Anmeld Citér

29. august 2020

Anonym

Jeg har tidligere studeret til bioanalytiker, men sprang over på laborant uddannelsen. Jeg syntes ikke uddannelsen var ‘så svær’, der er en del teori, men hvis man syntes det er spændende er det okay 

jobmuligheder er ret gode som uddannet bioanalytiker, både i det offentlige og i det private 

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym

Blackpink skriver:

Er uddannelsen svært? 

Jeg er uddannet bioanalytiker, men jeg arbejder dog ikke som det pt.

Man skal kunne lide kemi/fysik/biologi. Jeg syntes ikke, at uddannelsen var svær. Nogle moduler mere end andre dog. Altså nogle moduler er meget kemiorienteret og andre moduler er mere biologi/histokemi orienteret. Vi havde også et tværfagligt modul, hvor vi skrev opgave med f.eks. sygeplejerskestuderende.

Der er mulighed for arbejde både med og uden patientkontakt. Det kommer an på, hvilken afdeling, man vælger at arbejde på. Man kan være næsten sikker på, i løbet af uddannelsen, at komme i praktik på en af alle de biokemiske afdelinger, hvor der tages blodprøver på forskellige patienter.

Dengang var der også forskel på, hvilke hospitaler, man var tilknyttet ifm. praktik, alt efter om man startede efter sommerferien eller i februar.

Lønnen er vel sådan en "almindelig", men fin løn.. ikke noget vildt.

Tja, det var vel det, jeg kunne fortælle om det 

Anmeld Citér

31. august 2020

Blackpink

Anonym skriver:

Jeg er uddannet bioanalytiker, men jeg arbejder dog ikke som det pt.

Man skal kunne lide kemi/fysik/biologi. Jeg syntes ikke, at uddannelsen var svær. Nogle moduler mere end andre dog. Altså nogle moduler er meget kemiorienteret og andre moduler er mere biologi/histokemi orienteret. Vi havde også et tværfagligt modul, hvor vi skrev opgave med f.eks. sygeplejerskestuderende.

Der er mulighed for arbejde både med og uden patientkontakt. Det kommer an på, hvilken afdeling, man vælger at arbejde på. Man kan være næsten sikker på, i løbet af uddannelsen, at komme i praktik på en af alle de biokemiske afdelinger, hvor der tages blodprøver på forskellige patienter.

Dengang var der også forskel på, hvilke hospitaler, man var tilknyttet ifm. praktik, alt efter om man startede efter sommerferien eller i februar.

Lønnen er vel sådan en "almindelig", men fin løn.. ikke noget vildt.

Tja, det var vel det, jeg kunne fortælle om det 

Tusind tak for din besvarelse. Jeg har altid syntes at naturvidenskabelige fag er mere spændende end de humanistiske. 

Kan du huske hvor meget du fik i grundløn som nyuddannet? 

Anmeld Citér

31. august 2020

Blackpink

Anonym skriver:

Jeg har tidligere studeret til bioanalytiker, men sprang over på laborant uddannelsen. Jeg syntes ikke uddannelsen var ‘så svær’, der er en del teori, men hvis man syntes det er spændende er det okay 

jobmuligheder er ret gode som uddannet bioanalytiker, både i det offentlige og i det private 

Jeg har faktisk også kigget lidt på laborant, men tror ikke at det er lige mig.

Må man spørge hvorfor sprang fra?

Anmeld Citér

31. august 2020

Anonym

Blackpink skriver:

Tusind tak for din besvarelse. Jeg har altid syntes at naturvidenskabelige fag er mere spændende end de humanistiske. 

Kan du huske hvor meget du fik i grundløn som nyuddannet? 

Pyha... omkring 25-26.000 tror jeg... er ikke helt sikker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.