Jern og c vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
3 svar
3 synes godt om
28. august 2020

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne gravide 

Jeg er 10 uger henne imorgen og skal derfor starte på de berømte jerntabletter.. Har købt dem idag og studere så indholdet og der er både jern og vitamin c i, men jeg tager jo også gravitamin og der er jo også vitamin c i.... Men er det helt normalt eller??? Vil jo ikke tage for meget vitamin c 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej alle i skønne gravide 

Jeg er 10 uger henne imorgen og skal derfor starte på de berømte jerntabletter.. Har købt dem idag og studere så indholdet og der er både jern og vitamin c i, men jeg tager jo også gravitamin og der er jo også vitamin c i.... Men er det helt normalt eller??? Vil jo ikke tage for meget vitamin c 

C vitamin er vandopløseligt. Så hvad du får for meget af vil du udskille via urinen. 
c vitamin hjælper på optagelsen af jern. Desuden skal du helst ikke tage jern sammen med mælkeprodukter eller fx unikalk. 

Anmeld Citér

28. august 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

C vitamin er vandopløseligt. Så hvad du får for meget af vil du udskille via urinen. 
c vitamin hjælper på optagelsen af jern. Desuden skal du helst ikke tage jern sammen med mælkeprodukter eller fx unikalk. 

Okay så kan jeg godt tage begge dele med god samvittighed �� tager ikke unikalk men blot gravitamin ( med alle de forskellige vitaminer) og så ja starter jeg på jern imorgen 

Anmeld Citér

28. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Okay så kan jeg godt tage begge dele med god samvittighed �� tager ikke unikalk men blot gravitamin ( med alle de forskellige vitaminer) og så ja starter jeg på jern imorgen 

Super

Det er også blot bonusinfo mange ved ikke at man ikke skal tage dem sammen, eller med mælkeprodukter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.