Professionel sparring til barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
2 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 2.5 år. En dejlig men følsom dreng. Han har altid pylret meget og pylrer stadig selvom han godt kan sætte ord på. Vi prøver at understøtte at han beder om hjælp fremfor at hyle op osv.

Sagen er den, at jeg har svært ved at rumme den, nogle dage, konstante pylren. Jeg vil rigtig gerne være bedre til at hjælpe ham og bedre til at rumme. Samtidig ved jeg ikke hvilken vej, der er bedst at gå. Lige nu prøver jeg at få ham ud af hans "tomgang". Han har rigtig svært ved at komme videre uanset om det så handler om at blive skubbet af sin søskende, vælte, at mælken står forkert osv osv. Vuggestuen er enige med os i at han har svært ved at komme videre. Men jeg er usikker på, hvordan jeg bedst gør uden at være for hård men er heller ikke sikker på uendelig rumning gør det for ham, for han bliver i følelsen.

Så jeg overvejer at få professionel hjælp, et par timers sparring i hvordan jeg tackler og rummer ham bedst. Men hvem henvender man sig til, når problemet ikke er stort men det mest handler om, at jeg som mor, gerne vil give ham de bedste forudsætninger og er usikker på, hvordan jeg gør det.

Vi bor tæt på Århus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2020

ChesireKitty

Vi fik hjælp frs kommunen til noget af det samme. Dog var vores "problem" med vredesudbrud vi ikke kunne lykkedes med at få ham ud af, så han var gal, slog, sparkede og bed (primært mig) i sommetider flere timer ad gangen.

Jeg fik min læge til at lave en underretning og der gik et par måneder før der skete noget, men det endte med at vi fik en "familiebehandler" sim kom ud og observerede os og så egterdølgende gav os vejledning til hvad vi gjorde rigtigt og hvordan vi kunne gøre det endnu bedre. Det har været helt fantastisk og vi har egterfølgende fået en hel anden dreng, som altid ee smilende og glad, fordi han har lært at rumme de svære følelser uden at sudde fast i det. Han er 3,5 nu og behandlingen startede lige inden han blev 3.

Anmeld Citér

28. august 2020

drabo

Profilbillede for drabo

en hurtig google-søgning på familierådgiver århus fandt blandt andet:

https://vinniaarkrog.dk/ 

og flere - så der burde være muligheder derude, så er det bare med at finde en som passer til ens behov

og held og lykke med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.