Jeg har en dreng på 2.5 år. En dejlig men følsom dreng. Han har altid pylret meget og pylrer stadig selvom han godt kan sætte ord på. Vi prøver at understøtte at han beder om hjælp fremfor at hyle op osv.
Sagen er den, at jeg har svært ved at rumme den, nogle dage, konstante pylren. Jeg vil rigtig gerne være bedre til at hjælpe ham og bedre til at rumme. Samtidig ved jeg ikke hvilken vej, der er bedst at gå. Lige nu prøver jeg at få ham ud af hans "tomgang". Han har rigtig svært ved at komme videre uanset om det så handler om at blive skubbet af sin søskende, vælte, at mælken står forkert osv osv. Vuggestuen er enige med os i at han har svært ved at komme videre. Men jeg er usikker på, hvordan jeg bedst gør uden at være for hård men er heller ikke sikker på uendelig rumning gør det for ham, for han bliver i følelsen.
Så jeg overvejer at få professionel hjælp, et par timers sparring i hvordan jeg tackler og rummer ham bedst. Men hvem henvender man sig til, når problemet ikke er stort men det mest handler om, at jeg som mor, gerne vil give ham de bedste forudsætninger og er usikker på, hvordan jeg gør det.
Vi bor tæt på Århus
Anmeld
Citér