Strækmærker og den gamle krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2020

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder

Sagen er således at jeg venter mig den smukkeste lille prinsesse Men at bære noget så smukt, giver uheldigvis også noget “grimt” med sig, som jeg vil kalde det. Strækmærker Men jeg havde egentligt indforstået mig med mine tigerstriber som har overtaget min lår, baller og mave. Mit eneste ønske er bare at få min flade mave og slanke ben tilbage. Men efter en vægtøgning på 24 kg og stadig Lidt over 3 uger tilbage, så er jeg klar over at det nok bliver en kamp, men en kamp jeg har tænkt mig at kæmpe! Men så sidder jeg og læser lidt på google og andre medier, og så kan jeg læse at nogle skriver at de steder på maven de har fået strækmærker, der er maven blevet “ødelagt”, altså deres mave kunne ikke blive normal igen og deres hud hænger der. 

KAN det virkelig passe? Kan jeg ikke få en flad mave igen, uden en operation? Er der nogle af jer, der tog meget på, fik strækmærker men så alligevel fik sin nogenlunde “før fødsel krop” tilbage?? 
Håber nogle kan hjælpe

Et lille hygge/ekstra spørgsmål Hvornår fødte i første gang? Og gjorde i noget for at sætte gang i fødslen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder

Sagen er således at jeg venter mig den smukkeste lille prinsesse Men at bære noget så smukt, giver uheldigvis også noget “grimt” med sig, som jeg vil kalde det. Strækmærker Men jeg havde egentligt indforstået mig med mine tigerstriber som har overtaget min lår, baller og mave. Mit eneste ønske er bare at få min flade mave og slanke ben tilbage. Men efter en vægtøgning på 24 kg og stadig Lidt over 3 uger tilbage, så er jeg klar over at det nok bliver en kamp, men en kamp jeg har tænkt mig at kæmpe! Men så sidder jeg og læser lidt på google og andre medier, og så kan jeg læse at nogle skriver at de steder på maven de har fået strækmærker, der er maven blevet “ødelagt”, altså deres mave kunne ikke blive normal igen og deres hud hænger der. 

KAN det virkelig passe? Kan jeg ikke få en flad mave igen, uden en operation? Er der nogle af jer, der tog meget på, fik strækmærker men så alligevel fik sin nogenlunde “før fødsel krop” tilbage?? 
Håber nogle kan hjælpe

Et lille hygge/ekstra spørgsmål Hvornår fødte i første gang? Og gjorde i noget for at sætte gang i fødslen? 

Jeg kan ikke svarer for mig selv mht strækmærkerne da jeg ikke fik nogen og har min før fødsel krop igen. 
men alle veninder jeg har med strækmærker udtaler det samme som du har læst om at deres maver er ødelagte med lød hud ved strækmærkerne. 

Men kan svare på hvornår jeg fødte første gang. Går udfra du at du mener i forhold til termin  jeg gik i fødsel 40+1 og fødte 40+2. Gjorde ikk noget bevidst. Jeg gik en lang tur på 1,5 time den dag jeg gik i fødsel. Men om det var grunden til den startede tror jeg nu ikke. Tror mere at lille manden bare var klar til at komme ud der. 

Anmeld Citér

25. august 2020

Abracadabra

Jeg tog 11-12 kg på begge gange og tabte dem hurtigt igen. Ingen graviditetsstrækmærker, men mine teenage-strækmærker ses da stadig (omend meget svagt). 

Anmeld Citér

26. august 2020

Barn3

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder

Håber nogle kan hjælpe

Hej

Som jeg personligt fandt ud at når jeg venter en drend så er vægtøgning ikke stor,men når jeg venter en pige- sp stiger vægt og kroppen har forandret sig.

Jeg venter mig nr 4, en lille dreng og jeg kan genkende de fælles træk ved denne og den første graviditet,hbor jeg ogsp ventede en dreng. Der er også som om jeg mærker ikke sp voldsomt sult som jeg gør når jeg ventede vores 2 piger. Også når jeg ser på min mand så han taber sig når vi venter en dreng ig tager på når vi venter piger. ��

Første gang fødte jeg 40+10. 

Gik selv i fødslen. 

Og på trods tide var for 13 år siden så mindes jeg stædig at heg gjorde alt muligt.  Sex,rengøring, lange tur,trapper, øvelser. Intet hjælp. Bed Gud om at gå i fødslen selv og ikke bleve sat i gand. Og tror det var det eneste som hjælp. Fødte ca 9 timer før jeg skulle møde ind til igangsættelse��

Anmeld Citér

26. august 2020

Anonym

Barn3 skriver:

Hej

Som jeg personligt fandt ud at når jeg venter en drend så er vægtøgning ikke stor,men når jeg venter en pige- sp stiger vægt og kroppen har forandret sig.

Jeg venter mig nr 4, en lille dreng og jeg kan genkende de fælles træk ved denne og den første graviditet,hbor jeg ogsp ventede en dreng. Der er også som om jeg mærker ikke sp voldsomt sult som jeg gør når jeg ventede vores 2 piger. Også når jeg ser på min mand så han taber sig når vi venter en dreng ig tager på når vi venter piger. ��

Gik selv i fødslen. 

Og på trods tide var for 13 år siden så mindes jeg stædig at heg gjorde alt muligt.  Sex,rengøring, lange tur,trapper, øvelser. Intet hjælp. Bed Gud om at gå i fødslen selv og ikke bleve sat i gand. Og tror det var det eneste som hjælp. Fødte ca 9 timer før jeg skulle møde ind til igangsættelse��

Laver du grin med trådstarter? Anekdotisk evidens og bed til gud, really?  

Anmeld Citér

26. august 2020

Anonym

Hej skønne kvinder

Håber nogle kan hjælpe

Jeg har været 2 graviditeter igennem og ikke fået strækmærker og jeg kan derfor ikke give dig råd eller lign. Omkring dette., men ligesom dig har jeg taget meget på begge gange og har altid hørt at anden gang er det ekstra svært at komme Af med det. Nu er min pige 4 mdr. og jeg mangler kun 1 kg. Af de 25 jeg tog på. Bare så du ikke er helt skræmt over vægtøgningen. Det kan lade sig gøre at smide det igen uden en kæmpe kamp

mht. Fødslen Fødte jeg 40+1 første gang og jeg fik akkupunktur og zoneterapi dagen før jeg fødte 

Anmeld Citér

26. august 2020

Barn3

Anonym skriver:

Laver du grin med trådstarter? Anekdotisk evidens og bed til gud, really?  

Stavede jeg forkert-at bede? Bedt?

Ingen grin. Mine oplevelser.

Noget forkert?

Forbydt?

Skulle heg skamme mig? Glem det?

Jeg har ret til at ytre mig, omkring mine føleler,oplevelser, erfaringer lige så meget som du har.

Anmeld Citér

26. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Barn3 skriver:

Hej

Gik selv i fødslen. 

Du var nok nærmere 41+3, da du gik i fødsel, for der er ikke noget, der hedder 40+10 ..

Anmeld Citér

26. august 2020

Barn3

Unicorn1 skriver:

Du var nok nærmere 41+3, da du gik i fødsel, for der er ikke noget, der hedder 40+10 ..

Tak for rettelse!��

Anmeld Citér

26. august 2020

Anonym

Du skal se det som, at hvert strækmærke har en vis bredde. Den bredde er din hud blevet større. Altså er du ikke kun vokset i graviditeten, og maven har strukket sig, og det skal trække sig sammen. Nej, du har udvidet dig, din hud er blevet strukket i, og du har mere hud nu, end før. Det er ikke nemt for kroppen at trække sig sammen igen, ikke alle er lige heldige i hvert fald.

Jeg har altid været super tynd og fik en masse strækmærker ved mine tre graviditer. Jeg fik min krop tilbage, men stribet. Hvilket intet gør mig. Her 4. gang tør jeg ikke håbe på noget, og må nok også hellere glæde mig over, de år jeg havde, hvor den "så pæn ud" 

Som du selvfølgelig ved, så "giver man sin krop" til det her lille væsen, og man kan aldrig helt vide, hvordan man vil se ud bagefter. 

Første gang gik jeg 1.5 uge over tid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.