Modermærke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.567 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. august 2020

Anonym trådstarter

Har har dette modermærke. Har rigtig svært ved at se det selv da det sidder omme ved mit skulderblad, og svært at få et bilede af. Er i tvivl om det ligner jeg brude gå ti lægen med det. Er dee nogle her inde der har forstand på det? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2020

Tip!

Hvis du er det mindste i tvivl så gå til lægen med det. 

De fleste modermærker er godartet, men hvis de vokser/ændre farve/form/klør, så skal du gå til lægen og få det tjekket, evt fjernet. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Baby.mamma

Hellere gå til lægen end at lade være. Hvis de er større end bunden af en blyant så bør de fjernes. Hvis du også får sol, der hvor den sidder skal man være ekstra varsom. Jeg har fået fjernet nogle stykker ved en hudlæge, efter at have fået en henvisning fra min læge. De fjernede også lidt flere/ekstra. Samlet set 5/6 stykker tror jeg. Så er man på den sikre side 

Anmeld Citér

24. august 2020

sandramor

Jeg går selv jævnlig til kontrol fordi jeg har en del og min mor er død af modermærke kræft.

ved dem bag på kroppen kan være svære at se og holde øje med.... men jeg er ikke læge men umiddelbart ville den der ikke bekymre mig.... umiddelbart opfylder den ABCDE kravene.... man kigger på asymmetri, border(er den afgrænset) Color(her den ændret farve eller flere farver) D(størrelsesændring) E(evolving.. ee den hævet over huden) 

men ja hellere gå til lægen hvis man er i tvivl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.