Overvejer nu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.682 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2020

Anonym trådstarter

Efter at have arbejdet med mennesker de sidste 20 år Ca, kan jeg mærke at jeg er begyndt at overveje, en ny udd. 

Jeg har bla arbejdet på plejehjem og døgninstition, og elsker det. 

Endelig er jeg virklig glad for at arbejde med mennesker (ikke børn), men kroppen er ved at være brugt, efter mange år med tunge løft, og et til tider voldsomt arbejdsmiljø, med borger, der i perioder har udadreagerende adfærd (slag, spark, bid, hiver fat i tøj og evt hår)

Jeg arbejder morgen/aften/hver anden weekend og skiftende helligdage, og har det endeligt fint med disse tider, der dog kan være en udfordring i forhold til at være i en børnefamilie.

Min børn har de sidste par år, syntes det var træls med mit weekendarbejde. Min kæreste oplevet ikke mine arbejdstider som et problem. Men pga arbejde hver anden weekend, så skal vi tit noget, de weekender jeg og fri, eller ungerne skal spille kampe, til fødselsdage osv, hvilket betyder at vi sjældent har en weekend, bare os 4, her hjemme.

Jeg HADER it, og elsker den menneskelige kontakt. ELSKER struktur, og klare aftaler, og har da overvejet et par forskellige ting, men hvad har i af spændene forslag, til en lidt lettet slidt og træt kvinde, som mig, i start 40'erne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2020

2017morigen

Hvad har du af uddannelse? Nogle uddannelser åbner op for andre.

F.eks åbner SSA op for mellemlange sundhedsfagliguddannelser. Har du noget gymnasiel uddannelse?

Er der økonomisk mulighed for evt at tage en HF hvis du ikke har noget gymnasiel?

Anmeld Citér

21. august 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Mange fagforeninger har også karriere og uddannelsesvejledning, så hvis du er medlem af en kunne det være en mulighed at se på. Ellers kan man også som voksen få studievejledning, hvor de kan hjælpe dig på vej og du kan få en plan, hvis du f.eks mangler nogle fag.

men ja Overvej, hvad kunne du godt tænke dig i dit fremtidige arbejdsliv? Er menneskelig kontakt stadig vigtig er arbejdstider vigtigere. Hvor boglig er du?

eller måske kan din nuværende uddannelse allerede bruges til noget andet, du bare ikke lige har tænkt på.

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Hvad har du af uddannelse? Nogle uddannelser åbner op for andre.

F.eks åbner SSA op for mellemlange sundhedsfagliguddannelser. Har du noget gymnasiel uddannelse?

Er der økonomisk mulighed for evt at tage en HF hvis du ikke har noget gymnasiel?

Jeg har hf. Er udd pædagog. 

Anmeld Citér

21. august 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Mange fagforeninger har også karriere og uddannelsesvejledning, så hvis du er medlem af en kunne det være en mulighed at se på. Ellers kan man også som voksen få studievejledning, hvor de kan hjælpe dig på vej og du kan få en plan, hvis du f.eks mangler nogle fag.

men ja Overvej, hvad kunne du godt tænke dig i dit fremtidige arbejdsliv? Er menneskelig kontakt stadig vigtig er arbejdstider vigtigere. Hvor boglig er du?

eller måske kan din nuværende uddannelse allerede bruges til noget andet, du bare ikke lige har tænkt på.

Jeg elsker at arbejde med mennesker, og er tilfreds med mine arbejdstider, men er self træt af, at arbejde hver 2 weekend og en hel del helligdage. 

Jeg er medlem af SL. 

Jeg er fint med boglig. Har aldrig rigtig været et problem. 

Anmeld Citér

21. august 2020

2017morigen

Jeg har hf. Er udd pædagog. 

Prøv denne her fra ug.dk

http://www.ug.dk/adgangskortet

Her kan du taste de fag du har fra din HF ind og se hvad de åbner for af uddannelser.

Umiddelbart tænker jeg socialrådgiver eller lægesekretær (obs at uddannelsen laves om inden længe). Det har med mennesker at gøre men er ikke fysisk som pædagogen er

Anmeld Citér

21. august 2020

Lenchick

Min første tanke var socialrådgiver hvis du kan klare 3,5 år på su. Min mand er først uddannet pædagog og tog socialrådgiver senere. Faget har vildt mange jobmuligheder 

Anmeld Citér

21. august 2020

Lenchick

Meritlærer er også en mulighed 

Anmeld Citér

22. august 2020

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Min første tanke var socialrådgiver hvis du kan klare 3,5 år på su. Min mand er først uddannet pædagog og tog socialrådgiver senere. Faget har vildt mange jobmuligheder 

Socialrådgiver er faktisk en af de udd, jeg har overvejet. Netop fordi jeg stadig kan arbejde med mennesker, og kan bruge alle de mange års erfaring, fra både pleje og handicap området. 

Anmeld Citér

22. august 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Prøv denne her fra ug.dk

http://www.ug.dk/adgangskortet

Her kan du taste de fag du har fra din HF ind og se hvad de åbner for af uddannelser.

Umiddelbart tænker jeg socialrådgiver eller lægesekretær (obs at uddannelsen laves om inden længe). Det har med mennesker at gøre men er ikke fysisk som pædagogen er

Jeg har lige været inde og tjekket linket. Takker! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.