Kære kvinder,
Jeg er gift med min mand og vi har 2 fælles små børn. Hver 2. weekend kommer hans søn (13) fra et tidligere forhold på besøg hos os.
Det skal lige siges at biomor aldrig har vist vilje til samarbejde, kun det familieretshuset anbefalede, fordi hun skulle.
Biomor vælger at flytte med drengen 3 timers kørsel fra os og forsikrer os dengang at der ingen problemer vil være ift. At han kommer på besøg hver weekend.
De har nu boet der i et års tid og drengen er begyndt at aflyse fars weekender med den begrundelse at han altid skal noget andet med mor og bonusfar. Biomor "stjæler" altså fars weekender og i starten var det ok at de byttede weekender, men nu er det sådan at han kun kommer hver 3. Weekend.
Ud fra de beskeder han skriver til far, kan vi godt se at biomor er bag dem. Og når far påtaler det overfor biomor, så siger hun bare at hende og bonusfar planlægger noget i den weekend drengen skal besøge os, og så vælger drengen selv at blive hos dem. Hun siger at han er gammel nok til at vælge selv og hun er ligeglad med om han skaber et bånd til sin far (og søskende).
Det skal lige siges at drengen ikke er særlig social og har ikke en stor vennekreds og det er ikke derfor han hellere vil være hjemme hos mor. Det drejer sig udelukkende om at han bliver hos biomor.
Min mand er meget ked af det og kan mærke at han er ved at miste sin søn.
Hvis man nu endte i familieretshuset, hvad ville de sige? Har mor ret til at "stjæle" fars weekender? Hvor meget har en 13-årig at skulle have sagt?
Anmeld
Citér