Sygeplejerske udd. Job og børn hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg vil SÅ gerne læse til sygeplejerske. Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har været en del år. Jeg ville så gerne kunne starte inden jeg bliver 30 

Jeg kan bare ikke finde ud af om det er realistisk. Min mand og jeg har et barn, og hvis jeg skal læse bliver det nok det eneste. Vi har hus og 2 biler. Selv med mad su lån vil jeg derfor skulle arbejde ved siden af. Minimum 4 vagter om måneden, har vi regnet os frem til. 

Men hvor krævende er studiet?? Vil jeg godt kunne arbejde lidt i hverdagene engang i mellem istedet for skole? Også bare læse op derhjemme? 

Hvordan gør andre studerende med børn, hus og en masse udgifter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2020

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen
Anonym skriver:

Jeg vil SÅ gerne læse til sygeplejerske. Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har været en del år. Jeg ville så gerne kunne starte inden jeg bliver 30 

Jeg kan bare ikke finde ud af om det er realistisk. Min mand og jeg har et barn, og hvis jeg skal læse bliver det nok det eneste. Vi har hus og 2 biler. Selv med mad su lån vil jeg derfor skulle arbejde ved siden af. Minimum 4 vagter om måneden, har vi regnet os frem til. 

Men hvor krævende er studiet?? Vil jeg godt kunne arbejde lidt i hverdagene engang i mellem istedet for skole? Også bare læse op derhjemme? 

Hvordan gør andre studerende med børn, hus og en masse udgifter?

Det kan godt lade sig gøre. Jeg fik mit ældste barn da jeg havde taget 1år af uddannelsen. Vi boede dog kun til leje og havde kun 1 bil. Min manden arbejde

Men hver opmærksom på at det er en boglig uddannelse i langt højere grad end SSA. Så hvis du syntes at det er lidt svært med bøger så bliver det ikke nemt og da slet ikke hvis du skal have topkarakter i alt. 

I forhold til økonomien så har du lang sommerferie hvor du kan arbejde en masse og tjene gode penge så du ikke er helt så presset i skoletiden. 

Der er også flere steder i Danmark hvor uddannelsen bliver udbudt som netuddannelse hvor man ca 1 gang om måneden møder fysisk frem på skolen og så ellers har meget gruppearbejde via nettet. Men det kræver en del selvdisciplin. Kender en SSA som tog den form og havde 28 timer fast i av. Hun havde dog ingen små børn og havde orlov fra din stilling i praktikperioderne. Fik ikke Su ved siden af.

Anmeld Citér

14. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Vi har haft flere ssa der har læst videre, som stadig har kunne afløse hos os. Med børn og mand. Fx fredag aften/nat, lørdag og evt søndag morgen. I perioder med skole har de også kunne komme i nogle aftenvagter. Bare aftalt at møde det senere. Fx en 16,30-23 vagt. 

Jeg ved at det er hårdt. Men har hørt de bl.a. har aftalt med bedsteforældre at de har børnene fx fra lørdag til søndag, så mærker børnene ikke at de undværer den ene forælder. 
Jeg tror det er vigtigt at huske at det er midlertidigt. Det er ikke permanent. 
Og som du skriver har du behov for måske 4 vagter om måneden. Så det er ikke hver weekend og heller ikke hver hverdag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.