Stor variation i sædprøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2020

Birgit82

Hej med jer

Min kæreste og jeg er opstartet i fertilitetsbehandling. Her har vi fået lavet alle de indledende undersøgelser som viser at jeg indtil videre har en normal cykles med flotte æg og fine blodprøver. Min kæreste har nedsat sædkvalitet. I den første sædprøve han fik taget var der 4 mil. sædceller. Jeg skulle så insemineres i dag og kommer ind i morges med sædprøven og bliver ringet op 1 time efter hvor se siger der er 1000 sædceller og en meget lille mængde væske i glasset. Sygeplejersken mener at han måske har spildt lidt på vej over i glasset. Min kæreste mener bestemt ikke at det var det der skete jeg kunne derfor ikke blive insemineret i dag. Vi fik at vide at vi skulle få taget en ny sædprøve inden næste cyklus startede. Andre der har oplevet denne store forskel i sædprøverne? 
der var meget trafik på vej derind så jeg brugte halvanden time i bilen med sædprøven inde på huden mellem bukse-linning og mave. Kan sædprøven have været for længe undervejs ?
det skal lige siges at min kæreste har været maks presset på jobbet de sidste 3 uger og arbejdet fra 7-23 hvor dag uden fridage. 
hvor meget kan stress og mangel på søvn influere på sædkvaliteten?

nogle der har erfaringer med ikke at tage hormoner i forbindelse med inseminering og bare bruge den naturlige cyklus ?

tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2020

Anonym

Stress kan påvirke sædkvaliteten rigtig meget. Er det muligt for han at lave den i klinikken på inseminations dagen? De fleste kan sagtens klare en transporttid på op til 2 timer, men hvis kvaliteten i forvejen er nedsat, er det ikke de bedste forudsætninger. Sagde de nogen om om der var mange døde celler? 

Anmeld Citér

13. august 2020

Birgit82

Anonym skriver:

Stress kan påvirke sædkvaliteten rigtig meget. Er det muligt for han at lave den i klinikken på inseminations dagen? De fleste kan sagtens klare en transporttid på op til 2 timer, men hvis kvaliteten i forvejen er nedsat, er det ikke de bedste forudsætninger. Sagde de nogen om om der var mange døde celler? 

Tak for svar. Den første gang han lavede den var det på klinikken. Men pga arbejde så valgte jeg bare at tage den med ind i dag. De snakkede ikke om antallet af døde celler, men bare at mængden af væske der var givet var meget lille.

Anmeld Citér

13. august 2020

Anonym

Birgit82 skriver:

Tak for svar. Den første gang han lavede den var det på klinikken. Men pga arbejde så valgte jeg bare at tage den med ind i dag. De snakkede ikke om antallet af døde celler, men bare at mængden af væske der var givet var meget lille.

Hvor længe havde han afholdt sig fra ejakulation? Vi plejer at sige at 2-3 dage er bedst. Hvis volumen var lille er det rigtig svært at få en god enhed, specielt hvis sædkvaliteten i forvejen er nedsat. 
men der er ingen tvivl om at stress er en stor faktor i sædkvalitet. 
jeg arbejder i en sædbank, og der ser vi ofte en meget stor variation i kvaliteten ud fra hvordan donoren har det i privatlivet. 

Anmeld Citér

13. august 2020

Birgit82

Anonym skriver:

Hvor længe havde han afholdt sig fra ejakulation? Vi plejer at sige at 2-3 dage er bedst. Hvis volumen var lille er det rigtig svært at få en god enhed, specielt hvis sædkvaliteten i forvejen er nedsat. 
men der er ingen tvivl om at stress er en stor faktor i sædkvalitet. 
jeg arbejder i en sædbank, og der ser vi ofte en meget stor variation i kvaliteten ud fra hvordan donoren har det i privatlivet. 

Han havde sædafgang søndag og mandag. Og så ikke før i morges.

Den gang han skulle afleverer en sædprøve hvor han havde 4 mill, var det to uger siden han havde sædafgang. men kan han også godt ende med at få langt mere end de 4 mill i den næste sædprøve? Vi har aftalt med klinikken vi lige prøver igen om en uges tid hvor han kommer ind med en prøve. Men der er det måske meget godt at lave den derinde så 

Anmeld Citér

13. august 2020

Miti's mama

Varmen kan også have betydning. Det er som regel anbefalet at mænd holder skridtet ved alm temperatur, så ingen varme laptops i skødet og ingen stramme bukser. Varmen på vej til klinikken kunne derfor godt have gjort det. Bedre held næste gang 

Anmeld Citér

13. august 2020

Birgit82

Miti's mama skriver:

Varmen kan også have betydning. Det er som regel anbefalet at mænd holder skridtet ved alm temperatur, så ingen varme laptops i skødet og ingen stramme bukser. Varmen på vej til klinikken kunne derfor godt have gjort det. Bedre held næste gang 

Tak for svar. God indgangsvinkel på det hele. 
Jeg tænker også at forskellen på de to gange med sædprøve er at den første blev taget på klinikken. Min kæreste arbejder udenfor og denne her varme har måske heller ikke gjort det bedre 

mange tak - krydser så meget fingre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.