Bliver mere mæt af sukker, wtf? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
5 svar
2 synes godt om
12. august

Nielsen333

Profilbillede for Nielsen333

Jeg har gennem længere tid oplevet, at hvis jeg spiser søde sager til morgenmad, for eksempel en chokoladebar, så kan jeg vente med at spise noget igen indtil jeg skal have aftensmad, hvorimod hvis jeg spiser et mere bastant måltid, så skal jeg hurtigere have noget mad igen. Det stemmer jo ikke ligefrem overens med al den snak om, at man skal holde blodsukkeret stabilt hvis man skal undgå at spise for meget. Nogen der har et bud på en forklaring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august

LSS

Profilbillede for LSS
Nielsen333 skriver:

Jeg har gennem længere tid oplevet, at hvis jeg spiser søde sager til morgenmad, for eksempel en chokoladebar, så kan jeg vente med at spise noget igen indtil jeg skal have aftensmad, hvorimod hvis jeg spiser et mere bastant måltid, så skal jeg hurtigere have noget mad igen. Det stemmer jo ikke ligefrem overens med al den snak om, at man skal holde blodsukkeret stabilt hvis man skal undgå at spise for meget. Nogen der har et bud på en forklaring? 

Sådan er det også her. 

Anmeld Citér

12. august

sandramor

Profilbillede for sandramor
elsker begge min tøser
Nielsen333 skriver:

Nøjes du med aftensmad eller snacker du lidt inden og hvad med efter aftensmaden? 

Anmeld Citér

12. august

Nielsen333

sandramor skriver:

Nøjes du med aftensmad eller snacker du lidt inden og hvad med efter aftensmaden? 

I dag har det vitterligt bare været en chokoladebar i formiddags og så aftensmad  Forleden spiste jeg en varm ret til frokost, og dér havde jeg behov for at snacke nogle riskiks nogle timer efter. Det endte så med at jeg spiste hele den pakke riskiks henover nogle timer, og derfor ikke rigtigt havde behov for aftensmad. 

Anmeld Citér

12. august

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Nielsen333 skriver:

Sådan er det også for mig. Hvis jeg spiser morgenmad generelt. Så er jeg hurtigt sulten igen. Uanset hvad jeg spiser. Men hvis jeg ikk spiser noget om morgenen så kan jeg nemt gå indtil sen eftermiddag med at spise. 

Anmeld Citér

13. august

Nielsen333

Tak for svarene  I dag har jeg faktisk igen spist søde sager her ved 12 tiden, og nu har jeg så lyst til noget "rigtig" mad, samtidig med at jeg har kvalme af alt det sukker. Jeg startede op i noget medicin i går, som netop kan give meget stærk kvalme. Jeg mærkede ikke noget da jeg spiste den dér chokoladebar, men da jeg så spiste en meget fedtholdig aftensmad blev det virkelig slemt. Og nu her i dag var det ret meget sødt jeg spiste dér ved 12 tiden. Så måske er jeg bare et sted lige nu hvor jeg hverken skal have for mange søde eller for mange fede sager - og det er jo kun en god ting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.