Streg på maven på hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
11 svar
6 synes godt om
11. august

Ammelia

Profilbillede for Ammelia

ej alle sammen

har haft hormon spiral siden april 2019, har indtil maj 2020 haft regelmæssig mens i let styrke men den er overtaget af en enkelt dag med pletblødning derefter. 

jeg har haft mange gener, nærmest alle i indlægssedlen men siden juni er jeg begyndt at blive fyldt med luft of døjer også med at være forstopper i perioder. Humørsvingninger, ømme bryster i perioder, kvalme i perioder og nu en streg på maven.. kan den også skyldes spiralen? Jeg tager på på maven og min mave har altid været helt flad.. især om morgenen.. men ikke mere.. jeg tester heldigvis negativ og tog en test så sent som i forgårs 

andre der har oplevet dette?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Ammelia skriver:

ej alle sammen

har haft hormon spiral siden april 2019, har indtil maj 2020 haft regelmæssig mens i let styrke men den er overtaget af en enkelt dag med pletblødning derefter. 

jeg har haft mange gener, nærmest alle i indlægssedlen men siden juni er jeg begyndt at blive fyldt med luft of døjer også med at være forstopper i perioder. Humørsvingninger, ømme bryster i perioder, kvalme i perioder og nu en streg på maven.. kan den også skyldes spiralen? Jeg tager på på maven og min mave har altid været helt flad.. især om morgenen.. men ikke mere.. jeg tester heldigvis negativ og tog en test så sent som i forgårs 

andre der har oplevet dette?

Jeg har aldrig hørt om nogen der fik stregen ogs hormon spiral. Og google kunne heller ikk finde noget. Jeg ville tro du var gravid. Enten for langt henne til test eller for kort. Hvis jeg var dig ville jeg få en tid hos gynækolog og tjek om den stadig sidder der. Den kan jo godt falde ud. 

Anmeld Citér

11. august

Ammelia

AnoMor skriver:

Jeg har aldrig hørt om nogen der fik stregen ogs hormon spiral. Og google kunne heller ikk finde noget. Jeg ville tro du var gravid. Enten for langt henne til test eller for kort. Hvis jeg var dig ville jeg få en tid hos gynækolog og tjek om den stadig sidder der. Den kan jo godt falde ud. 

Har testet i maj og et par dage siden, jeg kan mærke snoren så den burde vel være der jeg er en mega tester da jeg har været gravid på P-piller 2 gange.. har fået en henvisning til gynækolog men de har først åbent for tidsbestilling for nye patienter i morgen.. så må vi se..

men har ikke kvalme og mine bryster er ikke vokset som ellers var klare tegn fra sidst (har en på 12 og fik desværre en abort sidste år da grundet job og uddannelse var det helt forkert)

Anmeld Citér

11. august

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Ammelia skriver:

Har testet i maj og et par dage siden, jeg kan mærke snoren så den burde vel være der jeg er en mega tester da jeg har været gravid på P-piller 2 gange.. har fået en henvisning til gynækolog men de har først åbent for tidsbestilling for nye patienter i morgen.. så må vi se..

men har ikke kvalme og mine bryster er ikke vokset som ellers var klare tegn fra sidst (har en på 12 og fik desværre en abort sidste år da grundet job og uddannelse var det helt forkert)

Okay hvis du kan mærke snoren er den der jo nok endnu skulle man mene  

kvalme og voksende bryster jo heller ikk nødvendigvis gældende anden gang bare fordi det var første hang.  

Men nok meget godt med gynækologisk alligevel. Bare for at få vished og svar på sine spørgsmål  

Anmeld Citér

11. august

M4U

Profilbillede for M4U

Hej

Jeg ville helt sikkert gå til lægen.. Men det er fordi jeg er en af de 2 procent som er blbet gravid udenfor livmoderen og det er slet ikke sjovt.. Så jeg har kun en leder tilbage... Hvilket jeg er virkeligt ked af. Samtidig med det er mega farligt fordi graviditeten sætte sig udenfor livmoderen ned hormospiral 

Anmeld Citér

11. august

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
M4U skriver:

Hej

Jeg ville helt sikkert gå til lægen.. Men det er fordi jeg er en af de 2 procent som er blbet gravid udenfor livmoderen og det er slet ikke sjovt.. Så jeg har kun en leder tilbage... Hvilket jeg er virkeligt ked af. Samtidig med det er mega farligt fordi graviditeten sætte sig udenfor livmoderen ned hormospiral 

Bare nysgerrig, men ville hun så ikke have kunne teste positiv på graviditet? 

mhar aldrig selv haft en gul så ved ikk noget om det 

Anmeld Citér

12. august

Ammelia

M4U skriver:

Hej

Jeg er næsten 500% sikker på at jeg ikke er gravid.. min krop opfører sig bare underligt.. ville jeg have været gravid vil jeg være 15+0 i dag og tænker jeg burde have testet positiv på et eller andet tidspunkt 

men tænkte bare om det var endnu en bivirkning jeg led af, men må få bestilt tid hos en gynækolog og så må de kunne svare mig på det 

Anmeld Citér

12. august

M4U

Profilbillede for M4U
AnoMor skriver:

Bare nysgerrig, men ville hun så ikke have kunne teste positiv på graviditet? 

mhar aldrig selv haft en gul så ved ikk noget om det 

Nej desværre... Jeg havde dog også en dle smerter forbundet med det. Men jeg har en høj smertetærskel 

Anmeld Citér

12. august

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg ville uden tvivl gå til lægen! 

Det er ikke normalt at en spiral giver sådan en streg på maven ( som udelukkende er hormonbetinget og relateret til graviditet). Så hvis du ikke er gravid skal det undersøges hvorfor du så får en streg. 

Ps når man når langt nok henne i en graviditet kan man ikke teste positivt pga hcg bliver for højt. Oftest vil man ikke kunne teste positivt efter uge 12-14 stykker, medmindre man evt fortynder sin urin med vand. Så selvom du har testet negativ ville jeg ikke affeje en evt graviditet fuldstændig 

Anmeld Citér

13. august

Ammelia

Oddi skriver:

Jeg ville uden tvivl gå til lægen! 

Det er ikke normalt at en spiral giver sådan en streg på maven ( som udelukkende er hormonbetinget og relateret til graviditet). Så hvis du ikke er gravid skal det undersøges hvorfor du så får en streg. 

Ps når man når langt nok henne i en graviditet kan man ikke teste positivt pga hcg bliver for højt. Oftest vil man ikke kunne teste positivt efter uge 12-14 stykker, medmindre man evt fortynder sin urin med vand. Så selvom du har testet negativ ville jeg ikke affeje en evt graviditet fuldstændig 

Jeg har en tid hos gynækologen d. 24. August.. min læge er sådan lidt... at det kan ikke ske, ligesom man ikke kan få alvorlige sygdomme fordi man er ung 

hvis jeg skulle være gravid så tænker jeg at den gynækologiske undersøgelse siger dette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.