Synes det lyder som om han har slem forstoppelse. Jeg ville prøve at arbejde med forstoppelsen og se om det har effekt. Fx ved at give svesker,kiwi, masser vand, fiberholdig mad osv. Evt håndkøbsmedicin hvis det andet ikke virker.
Det lyder som om han har ondt, hvilket forstoppelse gør. At han laver lort i bukserne lidt løbende kan godt hænge sammen med forstoppelse. Og har man ondt og er forstoppet holder man det nok ekstra inde, fordi det gør ondt at presse med. Og det er svært at forstå som 4 årig. Jeg tror han har fået en meget negativ association til at lave lort (for det gør ondt + han laver i bukserne), så skuden skal vendes for det lyder som en ond spiral (han vil ikke presse lorten ud for det gør ondt= mere forstoppelse= han vil endnu mere ikke presse den ud)
Er man rigtig forstoppet (prøvede jeg selv under en graviditet) kan det være farligt, så kroppen forsøger at gøre det der står i tarmen tyndt så det bedre kan komme forbi det der står fast i tarmen = man får diarré selvom man er forstoppet, simpelthen fordi kroppen er nødsaget til at komme af med noget inden der står for meget. Det kan være det der sker for ham.
Anmeld
Citér