Popcorn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.077 visninger
9 svar
5 synes godt om
7. august 2020

Anonym trådstarter

Hejsa tøser... 

Lige et spørgsmål.... 

Har her til aften spist lidt mikroovn popcorn men har så bagefter læst man skal holde sig fra dem da de er enormt skadelige for fosteret... 

Nu sidder jeg med totalt dårlig samvittighed... Er det mig der er hysterisk eller har jeg dummet mig... Har ikke spist ret mange... Max en halv pose 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det sker der absolut intet ved 

Spis bare løs

Anmeld Citér

7. august 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det var et problem for nogle år tilbage, fordi der var skadelige stoffer i emballagen som kunne blive overført til popcornene. Der var meget skriveri om det i 2015, hvis man googler lidt. Jeg formoder det ikke længere er et problem når der ikke dukker noget nyere op.

Anmeld Citér

7. august 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Da jeg ventede min ældste i 2015 var det nærmest helt forbudt med mikroovns popcorn når man var gravid! Senere kom pizzabakkerne. 

Jeg tænker, æder man 1 pose popkorn om dagen så er det nok ikke sundt ( og heller ikke generelt pga popkornene��) men snakker vi en pose i ny og næ så går det nok. Det samme med alt generelt faktisk, alt med måde ( selvfølglig bortset fra alkohol/rygning/stoffer). 

Hverken SST eller WHO har noget skriv til gravide omkring mikroovnspopcorn. 

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Har godt nok Googlet nettet tyndt men ja kan ikke finde ud af om det stadig er ligeså farligt som de skriver omkring 2015... Suk... 

Anmeld Citér

8. august 2020

Sheiken

...det man har været bekymret for, er fluorstoffer i bl.a. pizzabakker og mikro-popcorns poser. Det har været udfaset de sidste par år - og er blevet helt forbudt, at anvende fra 1/7 i år...          

Så du skulle ikke have noget, at bekymre dig om...

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Sheiken skriver:

...det man har været bekymret for, er fluorstoffer i bl.a. pizzabakker og mikro-popcorns poser. Det har været udfaset de sidste par år - og er blevet helt forbudt, at anvende fra 1/7 i år...          

Så du skulle ikke have noget, at bekymre dig om...

Så man kan ikke længere købe dem med de flourstoffer i mere?? 

Anmeld Citér

8. august 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

Så man kan ikke længere købe dem med de flourstoffer i mere?? 

Du kan få nogle i fakta, hvor der direkte står på emballagen at den er fluorfri. Der er nogen med en blå og nogen med en rød emballage. 

Anmeld Citér

8. august 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Du kan få nogle i fakta, hvor der direkte står på emballagen at den er fluorfri. Der er nogen med en blå og nogen med en rød emballage. 

Købte mine i rema 1000 

Anmeld Citér

8. august 2020

Sheiken

...hmm, jeg kan selvfølgelig ikke ‘love’ noget  Men nej, det vil jeg da ikke tænke man kan, når det har været direkte forbudt, at fremstille/sælge dem i mere end 1 måned, snart. Men det giver også god mening, at fx fakta fremhæver at deres er ‘fluorfri’. Når nu det først lige er blevet forbudt nu i sommer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.