Overgangsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august

Anonym trådstarter

Hej.

Jer der er nået dertil 

hvornår oplevede I de første symptomer på overgangsalderen, hvilke symptomer har/havde I og hvor lang tid varede de? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej.

Jer der er nået dertil 

hvornår oplevede I de første symptomer på overgangsalderen, hvilke symptomer har/havde I og hvor lang tid varede de? 

Jeg er jo nok på vej derhenad. Har haft uregelmæssige menstruationer, nogle gange meget voldsomme, andre gange meget sparsomme, og helt uden “system” de sidste 4-5 år. Jeg er 49. 
Hedeture oplever jeg til tider, men kun om natten, hvor jeg kan vågne med en drivvåd dyne. 
Det er alt - so far. 

Anmeld Citér

7. august

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Anonym skriver:

Hej.

Jer der er nået dertil 

Nu er jeg ikke nået der til. 
Men min mor fik utrolig uregelmæssig menstruation. Styrtblødte og i lang tid af gangen. Fik efter et års tid fjernet livmoderen. 
Et år efter ca begyndte hun at have det mere varmt generelt. Før har hun altid frosset og haft 26 grader indendørs. Nu har hun det bedre hos os hvor vi (når vi selv bestemmer det) gerne har omkring 23 grader. Dertil har hun nogle få gange oplevet en hedetur. 
Nu har hun været i processen i snart 2-3 år. 

Anmeld Citér

7. august

brevkassen-40170

Profilbillede for brevkassen-40170

Hej,

Jeg er 44 og helt klart ved at være i overgangsalderen (min mor var 41). Ret tidligt, men det er jo nok genetisk.

Min menstruation er stadig forholdsvis regelmæssig, men kraftigere.

Jeg oplever hedeture, hvor jeg får det varmt, men ikke specielt om natten og ikke så jeg sveder.

Og så har jeg tørre øjne...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.