Omsorgsdage efter endt ansættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
2 svar
8 synes godt om
5. august 2020

Lisette W

Jeg er ansat i barselsvikariat som ophører ved månedens udgang. Jeg er stadig 4 omsorgsdage til gode for 2020. Er der nogen der ved, og de skal bruges inden ansættelsen stopper, eller kan jeg gemme dem til jeg forhåbentlig får et andet job? Alternativt kan jeg anvende dem mens jeg er på dagpenge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2020

Sscm

De skal bRuges inden ansættelse stopper - og der er ikke noget der hedder omsorgsdage på DP 

Anmeld Citér

5. august 2020

Fie85

Profilbillede for Fie85
Lisette W skriver:

Jeg er ansat i barselsvikariat som ophører ved månedens udgang. Jeg er stadig 4 omsorgsdage til gode for 2020. Er der nogen der ved, og de skal bruges inden ansættelsen stopper, eller kan jeg gemme dem til jeg forhåbentlig får et andet job? Alternativt kan jeg anvende dem mens jeg er på dagpenge?

Der er ingen omsorgsdage på dagpenge, men du kan sagtens gemme omsorgsdage til et nyt job. Dog skal du have dokumentation fra din nuværende arbejdsplads på, at du ikke har brugt omsorgsdagene. Omsorgsdagene skal bruges inden d. 31/12, ellers forsvinder de. Jeg anbefaler dig at bruge dem i nuværende ansættelse. Det er langt nemmere end når du måske har fået et nyt job og hvis du så som nyansat vil bruge dem og skal bruge alle 4 i december fx kan det give lidt dårlig stemning i personalegruppen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.