Kobberspiral - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

316 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august

Anonym trådstarter

Nu har jeg haft min kobberspiral i ca. 1,5 år.. Og jeg har stadig problemer med den, så nu vil jeg lige spørge, om det her er normalt..

Er det normalt at have rimelige kraftige smerter i underlivet ca. halvdelen af måneden? Altså jeg har smerter nogle dage før, under og nogle dage efter ægløsning.. Og mange måneder har jeg så også lige smerter op til 10 dage FØR mens samt under mens.. Altså det er nogle gange mere end halvdelen af måneden..

Andre der har oplevet det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Jeg havde kun problemer med mig. Smerte, og nærmest blødning i 3 ud af 4 uger. 

Jeg fik den fjernet efter 6 måneder, det kunne jeg slet ikke holde ud. 

Anmeld Citér

3. august

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har haft kobberspiral af 2 gange ( mellem mine graviditeter) og har aldrig oplevet det du nævner. 
Ingen voldsom blødning eller voldsomme smerter. Jeg var nervøs for det da jeg fik den, men tænkte at er den helt skidt er det jo bare at få den fjernet - den koster jo ikke mere end 300kr. 

Giv det evt et par måneder og så tag til lægen og tag en snak - for bliver den ved med at skabe ubehag skal den da ud. 

Anmeld Citér

3. august

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Har haft kobberspiral af 2 gange ( mellem mine graviditeter) og har aldrig oplevet det du nævner. 
Ingen voldsom blødning eller voldsomme smerter. Jeg var nervøs for det da jeg fik den, men tænkte at er den helt skidt er det jo bare at få den fjernet - den koster jo ikke mere end 300kr. 

Giv det evt et par måneder og så tag til lægen og tag en snak - for bliver den ved med at skabe ubehag skal den da ud. 

Har bare givet det en chance mange gange.. Havde stjerne ondt det første års tid.. Så blev det bedre, men nu er det blevet værre igen.. Her forleden dag føltes det som om, at spiralens kobbertråde var ved at skære sig ud gennem underlivet på mig .. Og kan så læse på en anden debatside, hvor jeg har spurgt, at en anden har prøvet nogenlunde det samme, og det var så fordi spiralen var på vej op i livmoderen 

Anmeld Citér

3. august

SofiaMik

Profilbillede for SofiaMik

Har også haft dårlige erfaringer med det. Meget kraftige blødninger/menssmerter (troede graviditet udenfor livmoder og blev bange) og en voldsom oplevelse, da den skulle ud, da snoren var forsvundet og gynækologen måtte fiske den ud 

Vil aldrig have en igen, men nu er min mand heldigvis steriliseret. 

Anmeld Citér

4. august

Anonym

Anonym skriver:

Nu har jeg haft min kobberspiral i ca. 1,5 år.. Og jeg har stadig problemer med den, så nu vil jeg lige spørge, om det her er normalt..

Er det normalt at have rimelige kraftige smerter i underlivet ca. halvdelen af måneden? Altså jeg har smerter nogle dage før, under og nogle dage efter ægløsning.. Og mange måneder har jeg så også lige smerter op til 10 dage FØR mens samt under mens.. Altså det er nogle gange mere end halvdelen af måneden..

Andre der har oplevet det?

Nej det er ikke normalt med smerter, men Kraftige blødninger er desværre normalt. Jeg har nu fået hormon spiral og er stort set blødnings fri, så lækkert. Tag til læge så de kan se om den sidder ordentligt, hos mig har de altid klippet trådene til spiralen så de ikke genere voldsomt ..

Anmeld Citér

4. august

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej det er ikke normalt med smerter, men Kraftige blødninger er desværre normalt. Jeg har nu fået hormon spiral og er stort set blødnings fri, så lækkert. Tag til læge så de kan se om den sidder ordentligt, hos mig har de altid klippet trådene til spiralen så de ikke genere voldsomt ..

Regnede godt med, at det ikke var normalt.. Men så får jeg den bare fjernet.. Min kæreste har selv sat, at han ikke bryder sig om, at jeg har så ondt i så lang tid, så han vil gerne have, at jeg så får den fjernet.. Og så må vi jo bruge kondom.. Så får vi se, hvor lang tid vi er ihærdige med kondom, eller om der snart kommer en baby  (altså vi snakker meget om nr. 2, men jeg vil bare lige gerne tabe mig først).. 

Min søster kan heller ikke bruge spiral pga. smerter, så måske det bare ligger lidt til os?! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.