Graviditetskvalme - også bagefter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2020

Tinstin

Godmorgen.

Er jeg mon den eneste, der stadig kan få kvalme af nogle af de ting, som også gav mig kvalme under graviditeten?

Jeg har været gravid to gange og begge gange har været samtidig på året, så i disse måneder så kan flere dufte  og minder få mig til at føle den samme kvalme som dengang. Det samme gælder et par bukser, som jeg købte, inden jeg vidste jeg var gravid, men da kvalmen så kom, kunne jeg pludselig ikke udstå dem! Jeg måtte give dem bort til sidst, selvom jeg ikke var gravid mere. Mærkeligt at få kvalme af en ting, men det fik jeg!
Og lugten af ristede boller. Det fik mig til at kaste op dengang og nu giver lugten mig stadig den der særlig kvalme, jeg havde dengang.

Er der andre, der også har det sådan? Det er sådan lidt underligt - men omvendt er det jo også ret vildt at have kvalme uafbrudt i næsten 12 uger! Det husker kroppen jo nok.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg havde sindssyg kvalme i 7 ud af 9 måneders graviditet .. Og her næsten 2 år efter kan jeg STADIG få den form for kvalme.. Der er ikke rigtigt noget mønster i det, men jeg får det bare engang imellem enten i nogle timer eller hele dagen.. Og det er den der typiske graviditetskvalme, hvor man føler sig både røv sulten og overdrevet mæt på samme tid, og så også lige madlede.. Pisse træls .. 

Anmeld Citér

3. august 2020

Miti's mama

Sagtens. Hjernen husker mad og lugte der resulterer i opkast eller kvalme, det er for at du ikke skal gentage 'fejlen' og blive syg igen. Det er helt normalt.

Anmeld Citér

3. august 2020

AnoMor

Tinstin skriver:

Godmorgen.

Er jeg mon den eneste, der stadig kan få kvalme af nogle af de ting, som også gav mig kvalme under graviditeten?

Jeg har været gravid to gange og begge gange har været samtidig på året, så i disse måneder så kan flere dufte  og minder få mig til at føle den samme kvalme som dengang. Det samme gælder et par bukser, som jeg købte, inden jeg vidste jeg var gravid, men da kvalmen så kom, kunne jeg pludselig ikke udstå dem! Jeg måtte give dem bort til sidst, selvom jeg ikke var gravid mere. Mærkeligt at få kvalme af en ting, men det fik jeg!
Og lugten af ristede boller. Det fik mig til at kaste op dengang og nu giver lugten mig stadig den der særlig kvalme, jeg havde dengang.

Er der andre, der også har det sådan? Det er sådan lidt underligt - men omvendt er det jo også ret vildt at have kvalme uafbrudt i næsten 12 uger! Det husker kroppen jo nok.

Nu havde jeg godt nok ingen kvalme på noget tidspunkt i min graviditet. Men min smagsløg ændrede sig. 
jeg kunne ikke fordrage medister pølse før jeg blev gravid. Det kunne jeg pludselig godt. Nu når jeg ikk er gravid mere kan jeg så ikk lide det igen. 
kylling kunne jeg lide før jeg blev gravid, men mens kunne jeg ikke. Og kan stadig ikk lide kylling. 

Anmeld Citér

3. august 2020

Lje

Tinstin skriver:

Godmorgen.

Jeg havde kvalme og kastede op i 39 uger ud af de 42 uger, jeg var gravid. Min krop reagerer stadig (og min søn er 5 år) på de lugte, som jeg reagerede mest på under min graviditet. Hyppigt med kvalme og heldigvis sjældent, at jeg kaster op pga. det.

Det kan være ret presset i sociale sammenhænge men det bliver forhåbentligt bedre med årerne .

Vh.

Anmeld Citér

5. august 2020

LoneJensen

Jeg har selv været enormt ramt af kvalme begge gange, hvor jeg har været gravid - OGSÅ i en periode efterfølgende.

Det, der virkede supergodt for mig, var akupunktur og det hjalp også meget på min søvn, så det har været fantastisk 

Nu ved jeg ikke, hvor du bor - men jeg kan kun give Qvist Akupunktur i Ringkøbing mine

LINK SLETTET AF MODERATOR 

Håber på hurtig bedring for dig.

Lone

Anmeld Citér

5. august 2020

Anonym

Tinstin skriver:

Godmorgen.

Jeg kastede op fra start til slut og har meget mere kvalme og generelt ting jeg ikke har lyst til, trods det snart er to år siden jeg har født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.