Turevise smerter ved GUL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2020

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Hej kan det passe man har turevise smerter med mellemrum på ca 4 timer? Og primært nederst i maven

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2020

2017morigen

Det kan også "bare" være en alm spontan abort. Jeg havde turvise smerter a la veer da jeg havde min sa.

Under alle omstændigheder så søg læge for at være 100% på at det ikke er en gul som kan blive farlig for dig

Anmeld Citér

25. juli 2020

2018mor

Babytiime skriver:

Hej kan det passe man har turevise smerter med mellemrum på ca 4 timer? Og primært nederst i maven

Det kan det måske..? Dog havde jeg MEGET ondt helt frem til operation og der gik vel en 8-10 timer fra det startede til jeg blev opereret 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Babytiime

2018mor skriver:

Det kan det måske..? Dog havde jeg MEGET ondt helt frem til operation og der gik vel en 8-10 timer fra det startede til jeg blev opereret 

Jeg er meget i tvivl om hvad der sker og jeg kontakter egen læge mandag. Jeg havde i formiddags et par timer hvor der var lidt blødning - dog ikke særlig meget, nærmere et par pletter. Nogenlunde samme tid får jeg en stikkende smerte i underlivet i ca 40 minutter. Det forsvinder så, men er kommet tilbage her til aften, dog ikke helt samme styrke. Det er i venstre side, nederst i maven. En mærkelig ting er at jeg også har en del luft i maven. Jeg ved ikke om det kan have en sammenhæng med noget 

Anmeld Citér

25. juli 2020

2018mor

Babytiime skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvad der sker og jeg kontakter egen læge mandag. Jeg havde i formiddags et par timer hvor der var lidt blødning - dog ikke særlig meget, nærmere et par pletter. Nogenlunde samme tid får jeg en stikkende smerte i underlivet i ca 40 minutter. Det forsvinder så, men er kommet tilbage her til aften, dog ikke helt samme styrke. Det er i venstre side, nederst i maven. En mærkelig ting er at jeg også har en del luft i maven. Jeg ved ikke om det kan have en sammenhæng med noget 

Jeg mindes ikke jeg havde luft i maven, hverken ved min GUL eller SA. Men derfor kan det selvfølgelig godt være normalt. 
min umiddelbare tanke er, at hvis du kan vente med at kontakte læge til i morgen, så er det ikke en GUL. Min egen og alle jeg kender/har hørt der har haft en GUL, havde så voldsomme smerter at sundhedsvæsenet skulle kontaktes NU 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Babytiime

2018mor skriver:

Jeg mindes ikke jeg havde luft i maven, hverken ved min GUL eller SA. Men derfor kan det selvfølgelig godt være normalt. 
min umiddelbare tanke er, at hvis du kan vente med at kontakte læge til i morgen, så er det ikke en GUL. Min egen og alle jeg kender/har hørt der har haft en GUL, havde så voldsomme smerter at sundhedsvæsenet skulle kontaktes NU 

Jeg håber du har ret. Jeg har en ret høj smertetærskel, men det er også ret tidligt i forløbet, da jeg kun er ca 4+2 så ud fra hvad jeg kan læse, kan smerterne også forværres.

Anmeld Citér

25. juli 2020

MEF

Jeg tror ikke det er en GUL du kan mærke ved 4+2 allerede. En graviditet uden for livmoderen gør jo ondt fordi en graviditet vokser et sted hvor der ikke er plads til den. Og 4+2 tror jeg simpelthen ikke der er nok graviditets væv til at det ville give problemer endnu.

Jeg har haft en GUL som blev opdaget 7+ pga pludseligt opstået MEGET kraftige smerter. Jeg er sikker på der kan opleves på forskellige måder, men sådan var der for mig. 

Hvis du får uudholdelige smerter, skal du ikke vente til din egen læge åbner, så er det afsted med det samme. 
Men mange oplever smerter og små blødninger i starten af en graviditet (det har jeg oplevet i begge mine vellykkede graviditeter). Uden at det har nogen betydning for graviditeten. Så Forhåbenligt har det ingen betydning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.