Kirurgisk abort og sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2020

Anonym trådstarter

Hejsa

jeg har fundet ud af at jeg desværre er gravid(er i forvejen enlig mor til to børn) selvom vi har taget alle de forholdsregler vi kunne.. konsomet sprang og jeg tog en fortrydelsespille 7 timer efter samlejet. 
nu sidder jeg her og tænker på om de mon kan sterilisere en under indgrebet? Jeg ved det er noget jeg blir nødt til for ikke at ende i den her situation igen. Og tænker det ville være rart hvis de kunne gøre det når de alligevel laver udskrabningen... er det helt skævt tror i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa

jeg har fundet ud af at jeg desværre er gravid(er i forvejen enlig mor til to børn) selvom vi har taget alle de forholdsregler vi kunne.. konsomet sprang og jeg tog en fortrydelsespille 7 timer efter samlejet. 
nu sidder jeg her og tænker på om de mon kan sterilisere en under indgrebet? Jeg ved det er noget jeg blir nødt til for ikke at ende i den her situation igen. Og tænker det ville være rart hvis de kunne gøre det når de alligevel laver udskrabningen... er det helt skævt tror i? 

Det er 2 forskellige operationer hvor indgangsstedet ikke er det samme. Men tænker ikke at det er noget problem at lave dem lige efter hinanden under samme bedøvelse. 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er 2 forskellige operationer hvor indgangsstedet ikke er det samme. Men tænker ikke at det er noget problem at lave dem lige efter hinanden under samme bedøvelse. 

Ja der var jeg nemlig godt klar over.. men tænkte også at det burde kunne lade sig gøre under samme bedøvelse det ville da være helt åndsvagt at skulle i narkose to gange lige efter hinanden.... 

Anmeld Citér

25. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Ja der var jeg nemlig godt klar over.. men tænkte også at det burde kunne lade sig gøre under samme bedøvelse det ville da være helt åndsvagt at skulle i narkose to gange lige efter hinanden.... 

Har hørt om andre der får sterilisering i forbindelse med abort. Snak med lægen. Kan ikk forestille mig at det ikk kan lade sig gøre

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Har hørt om andre der får sterilisering i forbindelse med abort. Snak med lægen. Kan ikk forestille mig at det ikk kan lade sig gøre

Ja jeg mindes også at ha hørt om der nemlig 

men ja jeg må tale med lægen om det og tak fordi du svarede 

Anmeld Citér

26. juli 2020

MorTil3+

Da jeg skulle steriliseres kunne jeg først få tid til det et halvt år efter jeg havde været hos lægen og snakke om det, de sagde at fordi jeg var ung 33 så havde jeg nogle mdr til at fortryde inden jeg skulle opereres. Ved ikke om det er sådan de altid gør eller hvorfor jeg skulle vente så længe på at få det ordnet.

Anmeld Citér

26. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Tror desværre heller ikke, at du får lov til det.. Min søster har flere gange sagt til sin læge, at hun vil steriliseres, men der er den der "betænkningstid", så jeg tror desværre ikke, at du får lov.. Men du kan da altid spørge

Anmeld Citér

26. juli 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Tror desværre heller ikke, at du får lov til det.. Min søster har flere gange sagt til sin læge, at hun vil steriliseres, men der er den der "betænkningstid", så jeg tror desværre ikke, at du får lov.. Men du kan da altid spørge

Hvorfor skulle jeg ikke få lov til det?? Jeg er 40 år.. eller jo jeg får lov til det for min egen læge har selv foreslået mig det nu når al anden prævention ikke fungere for mig, så den del er jeg heldigvis ikke bekymret for  mit spørgsmål er mere om de kan gøre det under indgrebet(udskrabningen) 

Anmeld Citér

26. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvorfor skulle jeg ikke få lov til det?? Jeg er 40 år.. eller jo jeg får lov til det for min egen læge har selv foreslået mig det nu når al anden prævention ikke fungere for mig, så den del er jeg heldigvis ikke bekymret for  mit spørgsmål er mere om de kan gøre det under indgrebet(udskrabningen) 

Nå ja okay, når du er 40 år, du har snakket om det i et stykke tid og lægen har sagt god for det, så er det nok ikke noget problem.. Min søster er 36 år, og lægen er ikke vildt meget for det, før hun har brugt ca. 1 år på betænkningstid.. Derfor mit svar .. Troede, at det var en ny tanke, du havde fået efter graviditeten .. 

Om de kan det rent praktisk, ved jeg ikke.. Troede bare, du spurgte, om de ville gøre det rent "etisk", så var mig, der misforstod dit indlæg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.