Alternative måder at bruge sin læreruddannelse på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.322 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg er læreruddannet og har arbejdet som lærer i snart 10 år. Jeg har elsket mit arbejde, og nydt at komme afsted. Men de sidste 2-3 år har jeg gradvist mistet lysten til alt der rundt om undervisningsdelen. Jeg nyder at undervise. Men jeg er kørt træt i alle de andre krav, jeg skal opfylde - forældrekontakt, trivsel, teamsamarbejde, kommunikation generelt osv. Opgaver som jo er en del af arbejdet og unægteligt også en del af arbejdet andre steder. Min arbejdsplads gennemgår store forandringer for tiden, og jeg tror oprigtigt, At det for det meste er gode forandringer. Men jeg er kørt så sur i dem. Som sagt er det kommet over tid, men især tiden efter coronanedlukningen har kostet kræfter. Troede egentlig bare at jeg havde brug for ferie, men kan mærke stresssymptomer som hjertebanken og kvalme bare ved tanken om at skulle tilbage om en uges tid.

Jeg ved ikke, om jeg “bare” skal forsøge at genvinde glæden på en anden skole, eller om jeg helt skal skifte branche. Men jeg er begyndt at kigge udover den traditionelle arbejdsopgave som læreruddannet. Jeg har bare svært ved at se, hvad man kan bruge uddannelsen til, udover skolelivet. Mon nogen herinde har ideer?

Det gør ikke noget, hvis det kræver videre uddannelse. Jeg er ret åben overfor ar skulle tilegne mig nye kvalifikationer. Men vil selvfølgelig gerne kunne bruge min nuværende. 

Så nogen med gode alternative ideer til hvad man kan bruge sin læreruddannelse til? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2020

2017morigen

Det er folkeskolen du underviser i? Og hvad er dine hovdefag?

En mulighed er f.eks erhvervsskoler på enten grundforløb og nogle hovdeforløbsfag.