Ammestop 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2020

Anonym trådstarter

Min datter fylder snart 2 år og jeg har tænkt at det er ved at være tid til at stoppe med at amme  hun hænger i brysterne så snart hun har mulighed for det

Nogle der har erfaring med at stoppe med at amme en på samme alder? Hvad er bedst, at skære ned eller et clean cut?  råd modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2020

baby_drømme

Jeg stoppede amningen af min søn lige inden han blev 2 år. Han ville ammes flere gange om dagen, også om natten, som var dét der gjorde, at jeg valgte at det skulle stoppe, for kunne ikke fungere optimalt med alt det natteroderi 

For os fungerede det godt med en "kold tyrker", som startede om morgenen. Der gik 3 dage med lidt gråd, urolighed, og ekstra meget tålmodighed fra min side. Men efter de dage, så var det simpelthen så godt, vi sov om natten og jeg nød at have min krop 100% for mig selv 

Anmeld Citér

24. juli 2020

Anonym

Jeg har fravænnet to børn på henh. 16 og 18 måneder - jeg ved godt, det er lidt yngre, men jeg stoppede først amningen om natten, for det var det værste. Det var en kold tyrker - jeg sagde bare nej, der er ikke mere og så fik de kram i stedet for. Der blev grædt, mest den første nat, lidt mindre den næste og så var det ligesom det.
Lidt efter lidt har jeg så også trappet amningen ned om dagen, der har jeg bare sagt nej og evt. tilbudt et alternativ lidt brød, vand eller frugt...... Men jeg har aldrig stoppet fra den ene dag til den anden med al amning, for det giver rimelig ondt i brysterne!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.