Putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.246 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2020

Waller

Jeg kunne godt bruge et godt råd, eller måske bare et klap på skulderen. Min datter fylder 2 til november, og det tager lidt over en time at putte hende hver aften. Og det er kun mig som duer. Det er det samme ritual hver dag og 18.45 ligger hun klar i sin seng. Vi synger et par sange og siger godnat til bamserne. Jeg holder en let hånd på hendes skulder og hofte mens hun ligger på siden. Ellers ligger hun og fjoller med arme og ben. Efter lidt tid hun har lagt sådan, vil hun have vand, skal hun vende sig, dimse og fortælle. Til sidst bliver hun ked af det. Hvis jeg lader hende ligge selv på sit værelse græder hun også. Hvis jeg bare sidder i en stol ved siden af hende, hopper hun rundt i sengen og holder fest. Har i måske et godt råd? Jeg er ved at være godt og grundig træt af det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Mit eneste råd er at sådan var min søn også i den alder. Jeg mindes det tog timer da han var ca 2. 

Det var lidt en fase og den varer et stykke tid men pludselig er det ovre. Og så alligevel ikke, storebror er 4 nu og det sker da at han er længe om at falde i søvn - men det gør han så selv nu. 

Så det er en fase, det bliver bedre snart er nok mit råd 

Og så vil jeg sige, at have fra Ca 20 er rimelig luksus�� - herhjemme ( med storebror på 4 og lillebror på 1) er der sjældent ro der, selvom alle har ligger i deres seng i 1 time��

Anmeld Citér

23. juli 2020

Babilooo

Vores sov en lang lur om dagen og kom derfor senere i seng en 18.45. Måske kan det hjælpe at udskyde putningen..?

Anmeld Citér

24. juli 2020

Waller

Tjullehej skriver:

Vores sov en lang lur om dagen og kom derfor senere i seng en 18.45. Måske kan det hjælpe at udskyde putningen..?

Hun sover ca. 1 time til 1.5. Så det er jo ikke fordi det er længe. Og hun sover senest kl 12. Vi har prøvet at putte hende senere om aftenen. Men hun bliver overtræt og så er det endnu sværer for hende at finde ro

Anmeld Citér

24. juli 2020

Waller

Oddi skriver:

Mit eneste råd er at sådan var min søn også i den alder. Jeg mindes det tog timer da han var ca 2. 

Det var lidt en fase og den varer et stykke tid men pludselig er det ovre. Og så alligevel ikke, storebror er 4 nu og det sker da at han er længe om at falde i søvn - men det gør han så selv nu. 

Så det er en fase, det bliver bedre snart er nok mit råd 

Og så vil jeg sige, at have fra Ca 20 er rimelig luksus�� - herhjemme ( med storebror på 4 og lillebror på 1) er der sjældent ro der, selvom alle har ligger i deres seng i 1 time��

Ja det er som du siger sikkert bare en fase

En time er luksus her. Det tager ofte 2-3 timer at putte. Jeg fik formuleret mig lidt forkert. Så det er sjældent jeg sidder i sofaen for 21 

Anmeld Citér

25. juli 2020

Anonym

Vi har også en pige, der har enormt svært ved at finde ro. Hun er 22 måneder og vi har siden marts brugt 2-3t på putning hver aften. Pyh, det er bare mega hårdt vi har fået hende passet hos mine forældre er par gange for at få luft (samme cirkus med putning hos dem) men nu begynder der at være fremgang og hun har hele denne uge sovet omkring 20.30. Vi har købt en tyngdepose (fås til ok priser på reshopper) og den har altså taget toppen af uroen ved putning. Ikke at det er en mirakelkur, men jo nyder den lille fremgang, og accepterer at vi ikke har fået et sovebarn og ignorerer vores venners historier om deres barn der da bare lægger sig. Da jeg troede at vi kunne nå derhen, var jeg væsentlig mere frustreret over situationen, men nu har jeg accepteret at det er ikke er tilfældet og at jeg ikke rammer sofaen efter putningen, og det gør det lidt nemmere at være i.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.