En hel vognpark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2020

Anonym trådstarter

Vi har en barnevogn til lillebror, en klapvogn til storesøster og en søskendevogn (til dem begge, obviously). Men lillebrors søvn er så sårbar, at jeg tvivler på at vi får brugt søskendevognen. 

Storesøster (2,5) er ved at udfase sin middagslur, så nu er en klapvogn til hende primært til dagsudflugter, hvor hun skal have mulighed for at hvile benene. Og lillebror.. ja, han skal jo bruge sin barnevogn.

Men vi har ikke plads til både barnevogn og klapvogn i bilen (begge er store Emmaljungaer), så nu overvejer vi om søskendevognen skal sælges og om vi skal sælge klapvognen til fordel for en der kan klappes mere sammen, men hvor komforten stadig er virkelig god, da lillebror jo meget gerne skal overtage den. 

Hvad søren havde i gjort? Vi kan ikke øve at lillebror sover til larm, for vi har gjort alt og han kan bare ikke lukke ned - medmindre der er en stille summen, supermarkedsture mv. er udelukket, da han så enten vågner eller ikke kan falde i søvn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2020

Soonmom

Tænker at hende på 2,5 år, sagtens burde kunne gå 

Så jeg ville sælge søskendevognen, hvis I ikke skal have flere børn  

Anmeld Citér

23. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi har en barnevogn til lillebror, en klapvogn til storesøster og en søskendevogn (til dem begge, obviously). Men lillebrors søvn er så sårbar, at jeg tvivler på at vi får brugt søskendevognen. 

Storesøster (2,5) er ved at udfase sin middagslur, så nu er en klapvogn til hende primært til dagsudflugter, hvor hun skal have mulighed for at hvile benene. Og lillebror.. ja, han skal jo bruge sin barnevogn.

Men vi har ikke plads til både barnevogn og klapvogn i bilen (begge er store Emmaljungaer), så nu overvejer vi om søskendevognen skal sælges og om vi skal sælge klapvognen til fordel for en der kan klappes mere sammen, men hvor komforten stadig er virkelig god, da lillebror jo meget gerne skal overtage den. 

Hvad søren havde i gjort? Vi kan ikke øve at lillebror sover til larm, for vi har gjort alt og han kan bare ikke lukke ned - medmindre der er en stille summen, supermarkedsture mv. er udelukket, da han så enten vågner eller ikke kan falde i søvn.

søskendesæde/ståbræt. 
Eller en af de små paraplyklapvogne, der nærmest ikke fylder noget. Det er meget rart at hun kan få lov til at hvile benene, hvis hun bliver træt. 

Anmeld Citér

23. juli 2020

AnoMor

Jeg billetsælger søskende vognen og så købe en søskende sæde eller ståbræt.

Anmeld Citér

23. juli 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes nu søskendevognen er ret genial - men hvis du ikke tænker lillebror ville kunne bruge den på ture så ville jeg nok sælge. 

Og så bruge barnevognen pt til lillebror ( og klapvognen når han er stor nok ), evt med søskendebræt/søskende sæde til storesøster. 2,5 år, så er benene nok i de fleste tilfælde og ellers findes der jo en bænk rundt omkring man kan tage et hvil på. Alternativt kan I købe en billig paraply klapvogn til hende - men jeg ville hade at have to separate vogne at skulle kører rundt med på dagsture. 

Anmeld Citér

24. juli 2020

Anonym

Vi har lidt haft det samme "problem" og når vi skal afsted med begge to, hvor den lille skal have sine lure.
Jeg bruger altid barnevognen. Når den lille sover, så går den store - og hvis de begge er vågne og den store bliver træt i benene eller går for langsomt (hvis man skal nå noget og ikke har tid til at kigge på hver eneste snegl, hehe), så kommer han op i den anden ene, så de sidder overfor hinanden.
Barnevognen er egentlig ikke helt beregnet til den vægt, men det går nu fint, har gjort det meget i snart 1 år med 2 forskellige vogne. Slipper bare ALDRIG styret et sekund og kører generelt forsigtigt. 

Bestemt ingen optimal løsning, men når der nu kun er plads til 1 vogn i bilen og den lille altså skal sove i sin barnevogn, så er det bare sådan, vi gør.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.