Samtalen: Klar til baby nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2020

Anonym trådstarter

Hvordan fortalte i jeres partner at i var klar til baby? 

Hvordan tog i samtalen?

vi er begge enige om vi skal have børn og med hinanden. 

Jeg har førhen været meget i tvivl omkring det. Men har på det sidste følt mig virkelig klar til projekt baby. 

P-pillerne blev smidt i Nov 2019. Hvilket kæresten er klar over. Og vi har været lidt “sker det, så sker det” Men nu skal det altså være

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvordan fortalte i jeres partner at i var klar til baby? 

Hvordan tog i samtalen?

vi er begge enige om vi skal have børn og med hinanden. 

Jeg har førhen været meget i tvivl omkring det. Men har på det sidste følt mig virkelig klar til projekt baby. 

P-pillerne blev smidt i Nov 2019. Hvilket kæresten er klar over. Og vi har været lidt “sker det, så sker det” Men nu skal det altså være

Hvis I allerede har snakket om, at I gerne vil have børn sammen, og I har snakket om, at præventionen er smidt og "sker det, så sker det", så er der vel ikke så meget andet at sige.. Hvis du gerne vil decideret planlægge det, jamen så er det vel bare at sige ved din næste ægløsning, at nu har du ægløsning, så nu ville det være godt gå i gang med projekt baby

Anmeld Citér

18. juli 2020

Anonym

Når jeg læser dit opslag tænker jeg hvad ligger der til grund for at du genre vil fortælle ham du er klar ? på mig virker det nemlig som om at han godt ved det eftersom i har snakke om børn og du har smidt p-pillerne og i begge har det sådan sker det ja så sker det 

Anmeld Citér

18. juli 2020

Babilooo

Hvis han ved at I ikke bruger prævention, så er der ingen umiddelbar grund til snakken. Mænd kan reagere meget dårligt på at det gøres til et projekt. Ha’ sex ofte (hver anden dag fx) og nyd hinanden. Jeres projekt er jo startet i november - dvs., hvis I når november og der ikke er sket noget, kan I jo blive udredt.

Anmeld Citér

18. juli 2020

Sprit25

Jeg kiggede på min mand og sagde: Nu er jeg klar, sig til når du er! 

Så en dag kom han hjem med et par babysko og sagde: Tjah det er jeg også. 

Så sig højt: jeg vil gerne have en baby! Men hvis du ikke er på prævention giver det vel sig selv

Anmeld Citér

19. juli 2020

Janet1989

Jeg tænker umiddelbart om din kæreste ved hvad det betyder at du har smidt ppillerne .  Så det ikke bliver “så skat nu er jeg gravid” og han så ikke vil have barnet-situation .....

Anmeld Citér

19. juli 2020

Babilooo

Janet1989 skriver:

Jeg tænker umiddelbart om din kæreste ved hvad det betyder at du har smidt ppillerne .  Så det ikke bliver “så skat nu er jeg gravid” og han så ikke vil have barnet-situation .....

..?? Altså de fleste voksne ved vel, at man kan blive gravid uden brug af prævention.

Anmeld Citér

20. juli 2020

Janet1989

Tjullehej skriver:

..?? Altså de fleste voksne ved vel, at man kan blive gravid uden brug af prævention.

Selvfølgelig ved de det - men nogle gange kan det godt komme bagpå fyren åbenbart (efter hvad man kan læse på debatter herinde og på min-mave), og det så ender ud i et skrantende forhold med en mand som ikke vil have barnet alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.