Efterfødselsreaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej.

jeg skrev for en uges tid herinde omkring at jeg mistænkte en efterfødselsreaktion. Jeg har nu endelig fået snakket med sp som mener jeg har en efterfødselsreaktion/depression. Jeg skulle derfor kontakte lægen da hun mente jeg skulle have hjælp evt. gennem psykolog behandlinger. Da jeg kontakter lægen får jeg at vide jeg skal have nogle redskaber af sp og ellers benytte mig af baglandet. De vil ikke engang se mig og Mener heller ikke at man sender henvisninger til psykolog når det er efter en fødsel. Jeg er derfor løbet panden mod muren. Hvordan er det forgået hos jer? Jeg vil rigtig gerne bare videre og have den rette hjælp så jeg kan få det godt igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2020

Anonym

Hvis jeg var dig ville jeg sige til lægen, at enten får du en henvisning, eller så er du nødt til at skifte læge. Depression ER grundlag for at blive henvist til en psykolog https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/information-til-praksis/midtjylland/almen-praksis/patientforloeb/visitation/henvisning-til-psykolog/ så jeg synes virkelig bare du skal holde fast i anbefalingen fra SP. Det er så ærgerligt ikke at få hurtig hjælp, fordi det kan forværre sygdommen. Det er så meget bedre at tage det i opløbet hvis muligt. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Bissen

Det er helt forkert håndteret af din læge. De bør i det mindste se dig og vurdere dig, fordi hvis du er deprimeret så skal du have en henvisning - også selvom det er efter en fødsel. 
har selv haft to fødselsdepressioner og har ikke haft noget problem med at få henvisning (fik også medicin pga. sværhedsgraden) 

så kontakt lægen igen, få evt. en pårørende til det, hvis du ikke kan overskue det, og stå ved din ret til hjælp, når du har en depression. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.