Gravid for 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har næsten lige fundet ud af, at jeg venter vores andet barn. 
Straks er der poppet en masse tanker op. 

Jeg har mistet nogle gange inden jeg fik min søn. Så jeg er (eller burde være??) nervøs over at miste igen. Men jeg har en ro i kroppen, og føler alt er godt. Nogen der har haft det sådan, men mistet alligevel? Er bange for at jeg lyver for mig selv, ved at tro at alt er godt. 

Med vores første, endte det i akut kejsersnit pga. at han var stjernekigger og lå skævt. Vi endte begge med at få en infektion grundet vandet var gået om søndagen, men jeg fødte først tirsdag morgen. Jeg har stadig et kæmpe ønske om at føde naturligt, men er det muligt efter sådan et forløb? Det er 4 år siden, så det er i hvert fald ikke for tidligt at blive gravid. 

Derudover så fik jeg ingen strækmærker på maven første gang. Det er dog ikke noget jeg er bange for at få, men mere nysgerrighed. Jer der ikke fik nogle første gang, fik i nogen anden gang? 

Og ang. fødslen.. Jeg gik i fødsel 38+2 og fødte så 38+4. Jer der fødte før termin, hvornår fødte i 2. (og 3. gang?)

Det var hvad jeg lige havde på hjertet i første omgang 

Her er min test 3+5

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har næsten lige fundet ud af, at jeg venter vores andet barn. 
Straks er der poppet en masse tanker op. 

Jeg har mistet nogle gange inden jeg fik min søn. Så jeg er (eller burde være??) nervøs over at miste igen. Men jeg har en ro i kroppen, og føler alt er godt. Nogen der har haft det sådan, men mistet alligevel? Er bange for at jeg lyver for mig selv, ved at tro at alt er godt. 

Med vores første, endte det i akut kejsersnit pga. at han var stjernekigger og lå skævt. Vi endte begge med at få en infektion grundet vandet var gået om søndagen, men jeg fødte først tirsdag morgen. Jeg har stadig et kæmpe ønske om at føde naturligt, men er det muligt efter sådan et forløb? Det er 4 år siden, så det er i hvert fald ikke for tidligt at blive gravid. 

Derudover så fik jeg ingen strækmærker på maven første gang. Det er dog ikke noget jeg er bange for at få, men mere nysgerrighed. Jer der ikke fik nogle første gang, fik i nogen anden gang? 

Og ang. fødslen.. Jeg gik i fødsel 38+2 og fødte så 38+4. Jer der fødte før termin, hvornår fødte i 2. (og 3. gang?)

Det var hvad jeg lige havde på hjertet i første omgang 

Her er min test 3+5

ingen der har lyst til at svare? 

Anmeld Citér

18. juli 2020

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Jeg blev sat i gang med min første 41+4 og han er født 42+1 ved semi-akut kejsersnit pga manglende fremgang og forbi jeg havde feber. Barn 2 er født vaginalt  40+5 på en 5-6 timer uden problemer. Der er 2 år og 2 mdr imellem dem

Anmeld Citér

19. juli 2020

Anonym trådstarter

Frfriis skriver:

Jeg blev sat i gang med min første 41+4 og han er født 42+1 ved semi-akut kejsersnit pga manglende fremgang og forbi jeg havde feber. Barn 2 er født vaginalt  40+5 på en 5-6 timer uden problemer. Der er 2 år og 2 mdr imellem dem

Dejligt at høre at det kan lade sig gøre naturligt 
Det vil jeg aller helst, det kejsesnit var godt nok ikke nogen rar oplevelse. 

Anmeld Citér

19. juli 2020

lineog4

Jeg kan vidst kun svare på det med strækmærker - har ingen strækmærker fået i nogle af mine 4 graviditeter. 

Nå ja og så fødte jeg:

1. 40+4

2. 40+4

3. Sat i gang med prik af vand og fødte samme dag 40+4

4. Sat i gang med piller om aftenen  40+6 og fødte om natten 41

Anmeld Citér

22. juli 2020

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg kan vidst kun svare på det med strækmærker - har ingen strækmærker fået i nogle af mine 4 graviditeter. 

Nå ja og så fødte jeg:

1. 40+4

2. 40+4

3. Sat i gang med prik af vand og fødte samme dag 40+4

4. Sat i gang med piller om aftenen  40+6 og fødte om natten 41

Tak for svar 

Anmeld Citér

22. juli 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg fødte 10 dage over med den første 

sat igang med nummer to 39+0 grundet svangerkskabsforgiftning 

fødte naturligt med nummer tre, 5 dage før termin. 

fik strækmærker ved nummer tre!!!!! WTF?!?! Total nedtur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.