hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.256 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

4xGreve

Hvornår skal de begynde at kunne sige sammesatte sætninger?

og hvor meget skal de kunne når de er 14/17 måneder?

Knus Stina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

Hvornår skal de begynde at kunne sige sammesatte sætninger?

og hvor meget skal de kunne når de er 14/17 måneder?

Knus Stina

I den alder er det meget forskelligt hvor meget de kan sige fra barn til barn.

En af mine veninders datter er 17 mdr og kan sige bøhhhh og hej.

Emil er 15 mdr her til November og kan sige, nej, stop, hej, pige og synge med på peter edderkop og i dag sang jeg JUL JUL JUL og så kravlede han rundt i lidt over en time og sang JUL JUL JUL hehe.

Er en god i de i den alder at gentage en ting hver gang de peger på f.eks en blomst, hvis Emils f.eks peger på den 10 gange siger jeg hver eneste gang blomst. Og syntes han det er sjovt at gentage et ord så leger vi lidt med det og gentager efter hinanden imens man leger, mega sjovt

Anmeld

23. oktober 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

I den alder er det meget forskelligt hvor meget de kan sige fra barn til barn.

En af mine veninders datter er 17 mdr og kan sige bøhhhh og hej.

Emil er 15 mdr her til November og kan sige, nej, stop, hej, pige og synge med på peter edderkop og i dag sang jeg JUL JUL JUL og så kravlede han rundt i lidt over en time og sang JUL JUL JUL hehe.

Er en god i de i den alder at gentage en ting hver gang de peger på f.eks en blomst, hvis Emils f.eks peger på den 10 gange siger jeg hver eneste gang blomst. Og syntes han det er sjovt at gentage et ord så leger vi lidt med det og gentager efter hinanden imens man leger, mega sjovt

vi gentager også rigtig mange gange og sætter ordene ind i sætninger osv. og syntes også Daniella kan sige mange ting men hun kan endnu ikke sætninger...

Hun kan f.eks sige, bum, bang, nej, ej, ja, hov, far, mor, hej, hallo, se, det, der, den, med, ha, mad, og evt. mig ha...

tror det er det, men er ikke sikker...

Anmeld

23. oktober 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

vi gentager også rigtig mange gange og sætter ordene ind i sætninger osv. og syntes også Daniella kan sige mange ting men hun kan endnu ikke sætninger...

Hun kan f.eks sige, bum, bang, nej, ej, ja, hov, far, mor, hej, hallo, se, det, der, den, med, ha, mad, og evt. mig ha...

tror det er det, men er ikke sikker...

Fandt lige det her til dig

Sprog og relationer
Barnet på 2 år:
Barnet er nu i stand til at nævne flere dele af sin krop og forstår enkle, konkrete beskeder. Det holder af at fortælle en historie, udvider hele tiden sit ordforråd og kan konstruere små sætninger omkring et udsagnsord. Men det taler stadig barnesprog og omtaler ofte sig selv ved navn uden at sige jeg. Det forlanger at gøre ting selv og kan blive vred, hvis man hjælper uden at blive bedt om det. Barnet begynder at blive opmærksomt på, at det tisser og har afføring.
Barnet på 2 1/2 årbr /> Barnet interesserer sig for andre børn og kan lege med dem. Barnet opdager sit køn, og der bliver forskel på, hvad drenge og piger leger. Det begynder at vise tegn på, at det snart er parat til at sidde på potte. Barnet forstår menin-gen med mange almindelige ord, kender de forskellige dele af sin krop og forskellige stykker tøj. Det kan sætte flere ord sammen til en sætning, bruge de bestemte artikler, nægtelser og biord. og det omtaler sig selv i jeg-form.Barnet modsætter sig stadig oftere sine forældre.
Barnet på 3 år:
Barnet løsriver sig mere fra forældrene. Det starter i børnehave, hvor det leger med andre børn og knytter nye sociale relationer. Barnet lærer farverne, kan kende forskel på stort og småt, oppe og nede. Det stiller spørgsmål, sammensætter flere ord, bruger tillægsord og bøjer udsagnsordene. Barnet kender sit eget køn. Barnet begynder at gøre opmærksom på, når det har afføring og senere, når det skal tisse. Snart kan det smide bleen - først om dagen, og derefter om natten.

Anmeld

23. oktober 2009

Henri84

Sys da Daniella er dygtig søde...
E siger kun mam mam, en brumme lyd til biler, og så baaabuu til ambulancer og politibiler...

Anmeld

25. juli 2010

LisaV

Det kan man slet ikke sige noget éntydigt omkring. Men, en god måde at tjekke om der trods alt sker en udvikling er ved at observere deres passive sprog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.