WiitrioeN skriver:
vi gentager også rigtig mange gange og sætter ordene ind i sætninger osv. og syntes også Daniella kan sige mange ting men hun kan endnu ikke sætninger...
Hun kan f.eks sige, bum, bang, nej, ej, ja, hov, far, mor, hej, hallo, se, det, der, den, med, ha, mad, og evt. mig ha...
tror det er det, men er ikke sikker...
Fandt lige det her til dig

Sprog og relationer
Barnet på 2 år:
Barnet er nu i stand til at nævne flere dele af sin krop og forstår enkle, konkrete beskeder. Det holder af at fortælle en historie, udvider hele tiden sit ordforråd og kan konstruere små sætninger omkring et udsagnsord. Men det taler stadig barnesprog og omtaler ofte sig selv ved navn uden at sige jeg. Det forlanger at gøre ting selv og kan blive vred, hvis man hjælper uden at blive bedt om det. Barnet begynder at blive opmærksomt på, at det tisser og har afføring.
Barnet på 2 1/2 årbr /> Barnet interesserer sig for andre børn og kan lege med dem. Barnet opdager sit køn, og der bliver forskel på, hvad drenge og piger leger. Det begynder at vise tegn på, at det snart er parat til at sidde på potte. Barnet forstår menin-gen med mange almindelige ord, kender de forskellige dele af sin krop og forskellige stykker tøj. Det kan sætte flere ord sammen til en sætning, bruge de bestemte artikler, nægtelser og biord. og det omtaler sig selv i jeg-form.Barnet modsætter sig stadig oftere sine forældre.
Barnet på 3 år:
Barnet løsriver sig mere fra forældrene. Det starter i børnehave, hvor det leger med andre børn og knytter nye sociale relationer. Barnet lærer farverne, kan kende forskel på stort og småt, oppe og nede. Det stiller spørgsmål, sammensætter flere ord, bruger tillægsord og bøjer udsagnsordene. Barnet kender sit eget køn. Barnet begynder at gøre opmærksom på, når det har afføring og senere, når det skal tisse. Snart kan det smide bleen - først om dagen, og derefter om natten.