Anonym skriver:
Men en hund der hyler er jo ikke nødvendigvis en hund der mistrives. Altså jeg har haft slædehund i mange år og de hyler altså ind i mellem - også selv om de ikke er alene hjemme eller “kede”. Og selv hvis den gør eller hyler lidt, så er det vel ikke noget man involverer dyreværnet for!
Til trådstarter: det må meget frustreren at blive mistænkelig gjort hvis man synes man er en god og omsorgsfuld hundeejer. Kunne de ikke Fortælle noget om hvad henvendelsen havde drejet sig om?
Hvis jeg var dig ville jeg nok banke på hos naboen og sige noget i retningen af “dyreværnet er en organisation der Hjælper de dyr der har det dårligt! Hver gang de skal bruge tid på at kommer ud og besøge os, tager det deres tid fra at hjælpe dyr der rigtigt lider. Hvis i har bekymringer m vores hund er i velkommen til at henvende jer til os personligt” Måske ligge en seddel i postkassen hvis det er for svært at sige det.
Du læser mere i mit svar, end hvad jeg skriver.
Mit svar er ikke en løftet pegefinger! Jeg tror bestemt ikke, at den hund har det skidt, fordi den hyler. Så den må stå for din egen regning.
Og jeg synes også, at det er underligt ikke at lægge en note/banke på eller henvende sig på anden vis. Om det så er en kommentar i netto a la “Jeres hund er da ikke glad for at være alene. Eller er jeres hund syg? Den hylder en del”
Selvfølglig reagerer en hund i ny og næ. Vores hund gør, hvis nogen kommer for tæt på huset. Men den har det fint? Men fordi den ikke mistrives, betyder det jo ikke, at andre ikke kan tro det.
Problemet er, hvis Naboerne tror, at hunden har det skidt (selvom den ikke har det) fordi den netop hyler, når de ikke er hjemme.
Eller hvis de er generet af hyleriet/gøen og er konfliktsky. Og det dermed er deres måde at gøre opmærksom på det.
Derfor min kommentar til TS om, h*n er sikker på, at hunden ikke hyler eller gør, når de helt reelt ikke er der.
Anmeld
Citér