Klaget til Dansk dyreværn igen og igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2020

Anonym trådstarter

I løbet af 2 år er vi blevet klaget over vores hund af vores naboer ( tror vi) som har set sig sure på os. Og vi ved ikke hvorfor Dansk dyreværn har været her 2 gange og de er trætte af at komme når hun trives godt, spiser godt og bor godt. Har de perfekte tænder og pels. De siger de skal rykke ud hver gang de får en klage. De fortæller ikke hvem det er men jeg er ret sikker på at det er naboerne. Og jeg forstår ikke hvorfor ! Hun gør aldrig, hun hyler aldrig. Så hvad kan vi gøre? Hvad vil i råde mig til? Jeg vil lige nævne at vores hund har været dyr da den har en stamtavle og vi passer rigtig godt på den. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

I løbet af 2 år er vi blevet klaget over vores hund af vores naboer ( tror vi) som har set sig sure på os. Og vi ved ikke hvorfor Dansk dyreværn har været her 2 gange og de er trætte af at komme når hun trives godt, spiser godt og bor godt. Har de perfekte tænder og pels. De siger de skal rykke ud hver gang de får en klage. De fortæller ikke hvem det er men jeg er ret sikker på at det er naboerne. Og jeg forstår ikke hvorfor ! Hun gør aldrig, hun hyler aldrig. Så hvad kan vi gøre? Hvad vil i råde mig til? Jeg vil lige nævne at vores hund har været dyr da den har en stamtavle og vi passer rigtig godt på den. 

Er i sikre på, at den ikke hyler, når i er gået? 

Mange hunde opfører sig anderledes, når “flokken” er væk. 

Og det tæller ikke, at I har stået uden for huset og lyttet. Hunde kan mærke om man er der eller ej. 

Hvis jeg var jer, ville jeg nok sætte et kamera op og tjekke. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Ville ikke gøre noget dom helst. I passer jeres hund som i skal og dyeværnet har ikk noget at komme efter. At de er trætte af at rykke ud kan aldrig blive dit problem. Så må dyreværnet jo tage fat i dem der klager hele tiden og sige de skal droppe det. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og det tæller ikke, at I har stået uden for huset og lyttet. Hunde kan mærke om man er der eller ej. 

Men en hund der hyler er jo ikke nødvendigvis en hund der mistrives. Altså jeg har haft slædehund i mange år og de hyler altså ind i mellem - også selv om de ikke er alene hjemme eller “kede”. Og selv hvis den gør eller hyler lidt, så er det vel ikke noget man involverer dyreværnet for! 

Til trådstarter: det må meget frustreren at blive mistænkelig gjort hvis man synes man er en god og omsorgsfuld hundeejer. Kunne de ikke Fortælle noget om hvad henvendelsen havde drejet sig om? 

Hvis jeg var dig ville jeg nok banke på hos naboen og sige noget i retningen af “dyreværnet er en organisation der Hjælper de dyr der har det dårligt! Hver gang de skal bruge tid på at kommer ud og besøge os, tager det deres tid fra at hjælpe dyr der rigtigt lider. Hvis i har bekymringer m vores hund er i velkommen til at henvende jer til os personligt” Måske ligge en seddel i postkassen hvis det er for svært at sige det.

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men en hund der hyler er jo ikke nødvendigvis en hund der mistrives. Altså jeg har haft slædehund i mange år og de hyler altså ind i mellem - også selv om de ikke er alene hjemme eller “kede”. Og selv hvis den gør eller hyler lidt, så er det vel ikke noget man involverer dyreværnet for! 

Til trådstarter: det må meget frustreren at blive mistænkelig gjort hvis man synes man er en god og omsorgsfuld hundeejer. Kunne de ikke Fortælle noget om hvad henvendelsen havde drejet sig om? 

Hvis jeg var dig ville jeg nok banke på hos naboen og sige noget i retningen af “dyreværnet er en organisation der Hjælper de dyr der har det dårligt! Hver gang de skal bruge tid på at kommer ud og besøge os, tager det deres tid fra at hjælpe dyr der rigtigt lider. Hvis i har bekymringer m vores hund er i velkommen til at henvende jer til os personligt” Måske ligge en seddel i postkassen hvis det er for svært at sige det.

Du læser mere i mit svar, end hvad jeg skriver.
Mit svar er ikke en løftet pegefinger! Jeg tror bestemt ikke, at den hund har det skidt, fordi den hyler. Så den må stå for din egen regning. 

Og jeg synes også, at det er underligt ikke at lægge en note/banke på eller henvende sig på anden vis. Om det så er en kommentar i netto a la “Jeres hund er da ikke glad for at være alene. Eller er jeres hund syg? Den hylder en del” 

Selvfølglig reagerer en hund i ny og næ. Vores hund gør, hvis nogen kommer for tæt på huset. Men den har det fint? Men fordi den ikke mistrives, betyder det jo ikke, at andre ikke kan tro det. 

Problemet er, hvis Naboerne tror, at hunden har det skidt (selvom den ikke har det) fordi den netop hyler, når de ikke er hjemme. 

Eller hvis de er generet af hyleriet/gøen og er konfliktsky. Og det dermed er deres måde at gøre opmærksom på det. 

Derfor min kommentar til TS om, h*n er sikker på, at hunden ikke hyler eller gør, når de helt reelt ikke er der. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Men I kan vel godt få at vide hvad klagen går på? - det kan man jo godt sige selvom man ikke oplyser hvem der har klaget 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mig og min mand arbejder modsat så der er altid en hjemme med børnene. Den hyler ikke. Den går 3 faste ture. Er sammen med os over alt selv i stranden og legepladsen. Den får god motion da min mand løber med den også. Og dens fodder er fra Petworld jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller tænke mere. Føler det er chikane fra naboerne men hvem ! Dansk dyreværn vil ikke fortælle hvem der har ringet ind. De siger den mistrives men de er enige om at det er den ihvertfald ikke ! Men hvorfor bliver de så ved med at komme 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ville ikke gøre noget dom helst. I passer jeres hund som i skal og dyeværnet har ikk noget at komme efter. At de er trætte af at rykke ud kan aldrig blive dit problem. Så må dyreværnet jo tage fat i dem der klager hele tiden og sige de skal droppe det. 

Men de siger de har pligt til at rykke ud hver gang de får en klage... 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tusind tak det var faktisk en god ide. Snakker lige med manden om det. Det er en slædehund vi har men hun hyler ikke så meget da vi er hos hende konstant. Henvendelsen drejer sig om at den mistrives andet vil de ikke sige

Anmeld Citér

5. juli 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Mig og min mand arbejder modsat så der er altid en hjemme med børnene. Den hyler ikke. Den går 3 faste ture. Er sammen med os over alt selv i stranden og legepladsen. Den får god motion da min mand løber med den også. Og dens fodder er fra Petworld jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller tænke mere. Føler det er chikane fra naboerne men hvem ! Dansk dyreværn vil ikke fortælle hvem der har ringet ind. De siger den mistrives men de er enige om at det er den ihvertfald ikke ! Men hvorfor bliver de så ved med at komme 

De bliver ved med at komme fordi det er deres job. Når de får en opringning omkring mistrivsel af et dyr så skal de møde op. Også selvom det er 10. gang på samme adresse omhandlende samme dyr og de ved at den trives godt. 
hop op og fald ned på det. Det er da super irriterende ja. Men så længe i har rent mel i posen. Så kan i jo i og for sig være ligeglade med de indberetninger. 
som skrevet tidligere. Så må dyreværnet jo selv sætte en stopper for de mange indberetninger når de ved at der ikke er hold i dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.