Min skønne datter er fra først i maj. Op til fødslen var vi helt isolerede pga. corona, men nu er vi så småt ved at vende tilbage til at møde op til arrangementer. Vi gør stadig meget ud af at holde afstand og følge de øvrige anbefalinger.
Dog er folk begyndt at tilbyde at "holde hende for mig". Det er ikke nærmeste familie, det er naboer til vejfest eller kollegaer til en sommerfest. Jeg har ekstremt svært ved det, og har indtil videre sagt nej tak med en forklaring om, at det er vi ikke klar til ift. corona. I dag var jeg til en uformel sommerfest med mine kollegaer og nogle er begyndt at kramme, kan jeg se.
Er det mig, der er pjattet, når jeg siger fra overfor, at andre skal holde hende eller at jeg siger nej tak til et kram til nogle, jeg ellers er tætte med? Jeg har læst, at børn ikke er ret udsatte ift. smitte, og min mand og jeg er heller ikke umiddelbart risikogruppe. Og det ser jo ud til at det værste er overstået. Men alligevel..?
Jeg synes egentlig selv, at det er det fornuftige at holde afstand fortsat, specielt med sådan en lille én, men jeg bliver i tvivl, når andre ikke er helt så påpasselige længere og jeg har svært ved at afvise folk, der gør det i bedste mening, men det har jeg ikke desto mindre gjort indtil videre.
Hvad tænker I?
Anmeld
Citér