Slække på at holde afstand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
6 svar
16 synes godt om
27. juni 2020

FruJakobsen91

Min skønne datter er fra først i maj. Op til fødslen var vi helt isolerede pga. corona, men nu er vi så småt ved at vende tilbage til at møde op til arrangementer. Vi gør stadig meget ud af at holde afstand og følge de øvrige anbefalinger.

Dog er folk begyndt at tilbyde at "holde hende for mig". Det er ikke nærmeste familie, det er naboer til vejfest eller kollegaer til en sommerfest. Jeg har ekstremt svært ved det, og har indtil videre sagt nej tak med en forklaring om, at det er vi ikke klar til ift. corona. I dag var jeg til en uformel sommerfest med mine kollegaer og nogle er begyndt at kramme, kan jeg se.

Er det mig, der er pjattet, når jeg siger fra overfor, at andre skal holde hende eller at jeg siger nej tak til et kram til nogle, jeg ellers er tætte med? Jeg har læst, at børn ikke er ret udsatte ift. smitte, og min mand og jeg er heller ikke umiddelbart risikogruppe. Og det ser jo ud til at det værste er overstået. Men alligevel..?

Jeg synes egentlig selv, at det er det fornuftige at holde afstand fortsat, specielt med sådan en lille én, men jeg bliver i tvivl, når andre ikke er helt så påpasselige længere og jeg har svært ved at afvise folk, der gør det i bedste mening, men det har jeg ikke desto mindre gjort indtil videre.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

I behøver nok ikke være så bekymrede i forhold til barnet. Men personligt irriterer det mig, at folk allerede har kastet alle forholdsregler i skraldespanden. Åbningen af samfundet er knapt mere end en måned gammel og man skulle nærmest tro der aldrig har været en virus.

Jeg synes du skal sige I stadig vælger at holde afstand. Det gør vi her hos os, pånær når det gælder nære famliemedlemmer. Jeg giver heller ikke hånd til folk, men hilser på andre måder.

Anmeld Citér

27. juni 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg synes I skal gøre det I har det bedst med, egentlig burde alle jo fortsat holde afstand.

Hvis jeg havde en baby på få måneder, så ville jeg også holde kontakten med andre til et minimum - både i forhold til mig selv og baby. De nærmeste ville måske få lov at holde.

Anmeld Citér

27. juni 2020

AnoMor

FruJakobsen91 skriver:

Min skønne datter er fra først i maj. Op til fødslen var vi helt isolerede pga. corona, men nu er vi så småt ved at vende tilbage til at møde op til arrangementer. Vi gør stadig meget ud af at holde afstand og følge de øvrige anbefalinger.

Dog er folk begyndt at tilbyde at "holde hende for mig". Det er ikke nærmeste familie, det er naboer til vejfest eller kollegaer til en sommerfest. Jeg har ekstremt svært ved det, og har indtil videre sagt nej tak med en forklaring om, at det er vi ikke klar til ift. corona. I dag var jeg til en uformel sommerfest med mine kollegaer og nogle er begyndt at kramme, kan jeg se.

Er det mig, der er pjattet, når jeg siger fra overfor, at andre skal holde hende eller at jeg siger nej tak til et kram til nogle, jeg ellers er tætte med? Jeg har læst, at børn ikke er ret udsatte ift. smitte, og min mand og jeg er heller ikke umiddelbart risikogruppe. Og det ser jo ud til at det værste er overstået. Men alligevel..?

Jeg synes egentlig selv, at det er det fornuftige at holde afstand fortsat, specielt med sådan en lille én, men jeg bliver i tvivl, når andre ikke er helt så påpasselige længere og jeg har svært ved at afvise folk, der gør det i bedste mening, men det har jeg ikke desto mindre gjort indtil videre.

Hvad tænker I?

I skal gøre præcis som i føler her tilpas med. Hvis folk ikk kan forstå/accepterer det, må det være deres problem. 

jeg ville ikke selv have problem med det. Men har heller aldrig frygtet coronaen. Jeg tager mine forholdsregler. Dvs jeg følger retningslinjer med afstand, afspritning og hyppig håndvask. Men hvis jeg der en der vil give mig en krammer. Så tager jeg i mod den med åbne arme. Jeg tager bare aldrig initiativ til en krammer da jeg ikk vil overskride andres grænser der måske har det som jer  

Anmeld Citér

28. juni 2020

Soonmom

Gør hvad I føler er bedst og lad vær med at blande jer i om andre krammer eller holder afstand  

Anmeld Citér

28. juni 2020

Carina:-)

Jeg hopper med på , at I skal gøre som i føler for , men samtidig lade andre gøre det samme. 

Personligt tør jeg godt kramme osv  - 

Men respektere at andre  ikke vil. 

Nyd din baby , og sig fra hvis du ikke vil have andre holder hende,  og så lad være med at gå så meget op i om andre er et ander sted end dig mhs til  corona 

Anmeld Citér

28. juni 2020

Cirkeline87

Corona eller ej skal man som forældre gør det man mener er det rigtig og hvis ikke du ønsker andre holder dit barn endnu så er det bare det du siger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.