Første eller anden fødsel? Hvad gjorde mest ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken fødsel gjorde mest “ondt”?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.426 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2020

Anonym trådstarter

Ja, stem endelig og evt. knyt en kommentar til 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2020

CarinaSB

Jeg syntes begge gjorde lige ondt .. så kan ikke sige hvilken der gjorde mest ondt :)

Anmeld Citér

19. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Første fødsel gjorde mest ondt på trods af epidiral blokade. Anden fødsel var uden smertestillende, men min krop arbejdede med veerne og jeg fik to presseveer og så var han ude. Jeg fik aldrig pressetrang med nr. 1. Han blev taget med kop. Med nr. 1 havde jeg også ondt i lang tid efter. Ingen problemer med nr. 2. 

Anmeld Citér

19. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes de gjorde ondt på forskellige måder. Nr1 var voldsom fordi det hele var nyt og man ikke var forberedt på smerten. Desuden havde jeg presseveer i 4 timer. 2. Fødsel gik hurtigere og var forfærdelig i 1,5 time hvor jeg gik fra 3 cm til han var ude. Svært at følge med og arbejde med smerten når der går så stærkt. 

Men skulle jeg vælge igen ville jeg vælge nr2. Men nok også fordi jeg selv var mere tryg og havde mere kontrol over min krop og veerne end ved nr1, hvor det hele gjorde ondt på en ny måde.

Anmeld Citér

19. juni 2020

Anonym

Anden fødsel gjorde mest ondt. 

1.fødsel fik jeg epidural

og ved 2.fødsel gik jeg fra 4cm til baby var ude på knap 20 min, så det gjorde nas ��

Anmeld Citér

19. juni 2020

Miti's mama

Første gang var værst. Der havde jeg veer i 23 timer og fik epidural blokade efter 19 timer. Jeg var fuldstændig udmattet og havde ikke sovet i 48 timer. Selve fødslen gjorde ikke ondt pga blokaden, men det tog mig 12 uger at komme mig helt etterfølgende.

Anden gang havde jeg veer i 4 timer uden smertestillende og kun en lille rift. Det gjorde ondt, men var overstået så hurtigt at jeg kunne bevare kontrollen over veerne hele vejen. Jeg var oppe og løbe rundt som normalt få timer efter - eller bedre, fordi min bækkenløsning var pist væk!

Anmeld Citér

19. juni 2020

Anonym

Første fødsel havde jeg epidoral pga ssf, så det var en anden slags smerte 

Anden fødsel kunne jeg mærke veerne

Ingen af fødslerne var slemme, dog var den første klart værst dagene efter fødslen. Jeg kunne praktisk talt løbe ned af gangen efter 2 fødsel 

Tredje fødsel var helt klart værst. 

Hun lå skævt i bæknet, tegnede til at blive stjernekigger og mine veer var til sidst så kraftige at jeg kastede op. Hun roterende rundt i bæknet og havde svært ved at ligge sig rigtigt så måtte ikke presse.

De to første fødsler var jeg klar til at få den næste lige efter. Tredje fødsel har jeg først fået lysten til den næste 6-12 måneder efter 

Anmeld Citér

19. juni 2020

Christabelle

Anden fødsel. Helt klart... 

Anmeld Citér

19. juni 2020

moar34

Anonym skriver:

Nr 1 gjorde Mest ondt at få ud, men nr 2 er den værste af dem. Vestorm, minimale pauser mellem veerne. Tog 2 timer . 

Anmeld Citér

19. juni 2020

Anonym

Hos mig tog den første 27 timer og jeg var ved at besvime af udmattelse. Fik epidural efter 23 timer og da jeg gik i gang med at presse, kom han nemt ud efter et kvarter. 

2. Gang tog det kun 12 timer, men pressefasen var forfærdelig. Han var en halv kg større end min første, og det tog halvanden time at presse ham ud. Jeg troede faktisk at jeg ikke ville kunne presse ham ud, men det gjorde jeg til sidst. Blev også syet og alt muligt. 

Selvom min første varede længere, så var smerten ved at presse nr. 2 ud værre  

Vores kvindekroppe er utrolige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.