Får vi feriepenge udbetalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
8 svar
1 synes godt om
15. juni 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej med jer.

Har svært ved at forstå hvem der får 3 ugers feriepenge udbetalt. 

Min kæreste har været på barsel siden oktober 2019 og er det stadig. Fuld løn under barslen minus 2 mdr på barselsdagpenge. 

Jeg selv var på alm dagpenge fra januar til og med augist sidste år.

Nogen der kan hjælpe med om vi så har optjent feriepenge til udbetaling til oktober?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2020

Sscm

Rixus skriver:

Hej med jer.

Min kæreste har været på barsel siden oktober 2019 og er det stadig. Fuld løn under barslen minus 2 mdr på barselsdagpenge. 

Nogen der kan hjælpe med om vi så har optjent feriepenge til udbetaling til oktober?  

Jeg tror det eneste jeg er nået frem til er at har du været helt eller delvis på offenrlig forsørgelse i april 2020 så får du 100 kr....

Anmeld Citér

15. juni 2020

Sprit25

Tjek på borger.dk. eller lønseddel

Anmeld Citér

15. juni 2020

Soonmom

Hun får ikke noget, du får (måske) lidt 

Anmeld Citér

15. juni 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Soonmom skriver:

Hun får ikke noget, du får (måske) lidt 

Nu spørger jeg bare af den nysgerrighed - hvor får du det svar fra? 

Ud fra det oplyste kan hun da have optjent feriepenge til indefrysning både i september 2019 + i den lønnede del af barslen.

Anmeld Citér

15. juni 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Rixus skriver:

Hej med jer.

Har du været i job fra september 2019?

Anmeld Citér

16. juni 2020

CBbaby

Man optjener helt alm ferie under barsel, når man får løn under barsel. :-) Så din kæreste bør få noget - minus dagpengeperioden.

Man har optjent fra august (2019) sidste år og det fortsætter til den 31 august 2020. 

Så har man været på barsel med løn i den periode eller i job, så er man berettiget til feriepengene

Anmeld Citér

16. juni 2020

MinC

Det er overenskomstbestemt. Jeg optjener fx fuld ferie under hele barslen - også dagpengeperioden . 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Rixus skriver:

Hej med jer.

Det er feriepenge optjent i perioden 1. september 2019 til 31. marts 2020, der kommer til udbetaling, så da du har været i arbejde i den periode, så får du 3 ugers feriepenge udbetalt.

Jeg er lidt usikker på din kæreste. I din periode, hvor hun har haft alm. lønmodtagerarbejde har hun optjent feriepenge, så for den periode burde hun få noget udbetalt. Hvis hun optjener feriepenge under hendes barsel, får hun også feriepenge udbetalt for den periode, så hun får muligvis også 3 ugers feriepenge udbetalt til oktober. Da hun har fået offentlig forsørgelse i april måned, får hun muligvis også de 1000 kr oveni.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.